torsdag 12 augusti 2010

veckan är slut !

ja idag är det fredag. än så länge tidig morgon !
klockan är bara kvart över åtta och jag sitter och äter min knäckemacka och dricker mitt kaffe... mumsigt !

jag har sovit halv bra i natt !
har "bara" varit uppe tre gånger och kissat
och Leo har velat haft välling en gång.
och så har jag sovit lite oroligt de sista timmarna.
av någon anledning.men jag känner mig skapligt pigg i alla fall.
om inte annat så får jag väl övertyga mig själv om att jag är pigg.
hi hi .....
men visst nu mot slutet av graviditeten så finns det nog inte mycket till extra energi.
och trots det så tog jag tag i michelles rum igår.
hon flyttade ju för ca en månad sen.
men hon packade bara det nödvändigaste och skulle ta resten sen.
men tonåring som hon är så har hon puttat på det och nu börjar ju skolorna snart så jag kände att det är dags att ta tag i alla sånt som man MÅSTE göra innan skolan börjar och innan bebis kommer.
så jag packade allt och det ska vi köra in idag.
sen tog jag och ställde bort möblerna som hon inte ska ta med sig så det får petri bära ut sen. jag knuffade in allt i ett hörn.
och sen hjälptes jag och tjejerna åt att damma av sopa av och ställa in soffan från myshörnan och bordet och tv bänken.
det blev fint och rympligt och den forna myshörnan blev mycket bättre bara av att få bort soffan. den tog ju sån plats där och det är ju bara ett halv rum intill hallen så det kändes inknuffat på något sätt och barnen har valt att inte sitta så mycket där och tanken är ju att den ska utnyttjas när dom har kompisar och när dom har någon på övernattning.
och tanken är också att det ska finnas tillgång till grejer för att kunna sova över så att när kim och kim kommer så ska det bara vara att dra fram en madrass och de ska vara smidigt ! eller om det kommer någon annan gäst !
man vet ju aldrig !
det blir nog bra när det är klart !
vi ska väl ha träningshörnan där upp i samma rum.
och det är ju något som jag kan utnyttja bra sen.
då kan jag sätta Leo i myshörnan och bebisen.
och sen träna så länge dom vill sitta där ! hi hi !
för så fort jag får komma igång och träna så ska de här gravid kilona bort med rask fart snabbare än sist.
med Leo ökade jag 19 kilo och det tog mig ca ett halv år att ta bort dom !
jag har satt som mål att jag ska gå ner 25 kilo till mars.
eftersom jag har gått upp ca 16 nu och kommer säkert lägga på mig ett par till och jag hade tio ca kvar innan jag blev gravid eftersom mitt slutmål är mellan 70 och 75 kg när jag är klar för att söka bukplastiken.
i höst ska vi även börja på friskis och svettis.
jag och kim och felicia och ellen.
för felicia och ellen behöver också röra på sig två dagar i veckan !
och på så sätt så får vi ju någon hobby vi gör tillsammans.
det tror jag blir kul !
då får Petri va hemma med Leo och bebisen och frå på så sätt egen tid med de små


idag bär det av mot norrköping.
lämna felicia i söderköping och ellen i norrköpng och michelles saker.
och under helgen så blir det nog en massa praktiskt att fixa här hemma.
på söndag blir det förmodligen att fixa med veden !
inget skoj ! men ett måste !


nej nu ska jag ta tag i dagen !
ha en toppen dag...

och en toppen helg !

kram på er !

Inga kommentarer: