onsdag 18 augusti 2010

så kom torsdagen då !

torsdag den 19/8 är det idag och kim fyller 21 år. men vi ska fira henne i morgon i stället.
då kommer dom hit och äter lite tårta och får en liten present.
i övrigt är väl den här dagen som vilken annan dag som helst. tror jag !
just nu sotter jag och dricker mitt frukost kaffe och äter min knäcke.
Leo leker i tv rummet och äter välling och ser på tv.
petri är där inne också. halvt vaken !
igår fick jag nog av att se den eländiga gräsmattan så jag klippte större delen av gräsmattan och petri fick ta den sista biten som jag inte orkade.
för nu är det inte så lätt att klippa gräset längre med stor mage.
eller magen är väl egentligen inte ås mycket ivägen.
det är mer fråga om hur ofta man får sammandragning och hur mycket ont man vill ha i sina fogar dagen efter så att säga.
jag passade ju även på att tvätta fyra maskiner igår och damsuga och torka golv och elda och fixa i ordning i köket. så jag hade ju redan gjort en hel del när tjejerna kom hem från sjön.
men jag tänkte dom skulle ha Leo medans jag klippte gräset så därför passade jag på att klippa gräset. de va rysligt långt. kim klippte det ju på fredagen då vi kom hem från ullared och det är ju nästan två veckor sen !
hua ni kan ju tänka er hur långt det va !
men nu gäller det att hålla efter eländet så man slipper ha en åker .
så idag tänkte jag be tjejerna om hjälp att trimma diket för det börjar bli högt gräs där med.
en klar nackdel med att det regnat så mycket på sista tiden !


vi kom inte iväg till tippen igår. men kim tog med sig lastbilen hit igår och tog bort allt petris järnskrot som han samlat på sig under ett par års tid.
och det blev en hel del ! och det ger ju pengar när kim lämnar det till skroten så det är ju bra !
jag hoppas att vi kan åka till den andra tippen med resten idag. för då är det ju inte mycket kvar nu när kim tog så mycket !
och det vore så skönt att få bort eländet innan petris semester är slut och innan bebisen kommer. för senblir det nog lite mindre gjort när bebisen precis kommit innan vi vänjer oss vid vår nya lilla medlem av familjen !


just nu är vi fattiga som kyrkrotor känns det som !
men i morgon kommer ju barnbidragen så det ska bli skönt att kunna handla lite.
vi har ju även en del pengar som ska in från traera men det är ju sånt som kan ta tid innan folk betalar och så ska frakten betalas och fixas med så innan man ser resultat kan det ju ta ett par dagar ! och jag hade behövt en massa pengar för ett par dagar sen !

får se om jag åker och hämtar Leos säng som han ska låna av timothy. en junior säng.
jag tror han kommer vilja sova i den fast det vet man ju aldrig !
felicia va ju jätte svår när hon va liten !
men Leo har varit ganska enkel på alla sätt vad det gäller att sova så man vet ju aldrig!
så om tiden räcker till och om inget annat bestäms så åker vi och hämtar den Leo och jag !

sista dagen på sommarlovet i morgon kan man ju säga.
sen är det helg och sen på måndag smäller skolan igång !
tjejerna kommer få en ny lärare som dom redan träffat.
men det verkar som många föräldrar i klassen har reagerat på detta så vi får väl se vad som händer vid skolstarten !
jag har ingen aning !
men det ska i alla fall bli kul för tjejerna att komma igång med skolan igen !
träffa kompisarna och ha lite att göra på dagarna !
sommarlovet är kul men långt !


nu är det dags för mig att ta tag i dagen . elda och fixa till mig.

ha en toppen dag !

kram !

Inga kommentarer: