lördag 21 augusti 2010

det trodde jag aldrig !

nej jag hade nog aldrig väntat mig att jag skulle bli trött på att vara gravid.
och det är jag nog egentligen inte. men jag är trött på att vara trött, orkeslös, ha ont i ryggen, känna mig osmidig, och framför allt är jag så nyfiken så jag kan spricka.
jag vill träffa den lilla sork NU!
och det gäller resten av familjen med. hi hi. barnen vet ju att den kan komma när som helst nu så dom tycker väl också att jag borde ploppa ut den !
men så enkelt är de ju inte... man ploppar inte bara !
mamma är ju på semester på västkusten sitter fast på en ö tills i morgon och har varit där sen i torsdags och har varit så nervös att bebis skulle välja att komma medan hon varit borta. eftersom hon ska ha tjejerna och Leo.
men det finn ju fler som kan ryka in.
tillexempel ronny och kim och kim. och syrran ! så jag menar hon behöver ju inte va nervös. men hon messar och ringer och frågar !
hi hi ! igår va hon så nervös att ronny fick ringa mig och fråga för hon troddde tydligen inte att jag sa sanning till henne !
men ingen bebis verkar vilja komma ut än i alla fall och det är ju egentligen två veckor kvar till bf ca exakt är det 17 dagar tror jag !
så det är ju ett tag kvar ! suck. så egentligen är det väl bara dumt att hoppas att den skulle komma nu. jag har ju inte fött de andra två innan bf. eller Leo kom 4 dagar före bf. men det berodde nog på att jag ramlade dagen innan !
och det vill jag inte göra nu så de e inget bra knep för att sätta igång förlossningen !
men för skoj skull så har jag läst en massa roliga tips på hur man kan få igång förlossningen.
internet är ju bra för man kan få så mycket onyttig och nyttig information.......

tillexempel:

  • sex. men då måste man typ få killen att få orgasm fem gånger på tio minuter eller något för att det finns ett ämne i spermierna som kan stimulera livmoderetappen. så chansen att få igång förlossningen med sex är ju inte så stor. det stod också att om man själv fick en massa orgasmer så kunde detta leda till ökade sammandragningar som ledde till att förlossningsvärkarna hoppar igång. en så kallad färdknäpp.... men som sagt det krävs en hel del !

  • ingefärs te med cayenne peppar va ett annat tips.... man ska blanda till enhäxdryck som är stark och det ska då sätta igång värkarna..... hi hi.... men de flesta som hade testat hade mest lidit av halsbränna efteråt.

  • ett annat va hallonblads te som skulle stimulera livmodern till att bli mjukare och det kunde man börja med från vecka 35 för att mjuka upp livmordern inför. en kopp om dagen till en början och sen öka succesivt till 4 koppar om dagen .....

  • motion är ju också ett tips. gå promenad i rask takt..... (för det kan man ju säkert när man är höggravid)gå i trappor, städa huset, putsa fönster. ja allt om är lite anstängande. så jag får väl helt enkelt städa som en galning i två veckors tid. så kanske jag får igång det till hinnsvepningen ! så slipper jag den !
  • hinnsvepning är ju också ett knep som en del säger att dom kan göra på sig själva och som en del säger att det är omöjligt..... barnmorskan kan ju göra det men man vet ju inte om det påverkar förlossningen så mycket eller om det ändå skulle ha hoppat igång !!!
    men dom gör det ju inte om man inte är långt gången. och dom kan inte göra det omlivmodern inte är redo för det !

ja det finns en hel del tips. men jag kommer nog inte testa något.....
jag orkar inte ...... tror jag inte !
det skulle väl i så fall vara sexet då... ha ha förena nytta med nöje.
nej vars....... jag får nog vara gravid ett tag till och jag får nog lov att vara nyfiken ett tag till ! men ack så efterlängtat.... jag kommer nog behöva påminna mig om hur gärna jag ville att bebisen skulle komma ut när de jobbiga stunderna kommer sen !
så då kan jag ju gå ut här och läsa..... ha ha !
jag hoppas bara för mina andra barns skull att jag inte får blues denna gången också ! det skulle bli jätte jobbigt och allra helst för Leo som man inte kanske kan förklara det för lika lätt......


nu ska jag hoppa in i duschen. själv... hi hi det va länge sen jag duschade ensam ! Leo brukar alltid vara med..


sov gott på er !!!

kram kram !



Inga kommentarer: