måndag 27 september 2010

en dag som denna !

vaknade med inställningen om att allt verkligen sög....
jag va trött, deppig, slut och allmänt nere och låg.
så att åka iväg va inget jag längtade efter alls.
men vissa saker måste man ju göra trots att man inte vill.
så är det i livet !
idag skulle vi till sjukhuset och kolla Nikita hörsel.
så det va bara att komma igång och försöka göra det bästa av dagen.
Leo har faktiskt varit på jätte bra humör idag.
han har gosat och mysat och skött sig exemplariskt !
då blir man som mamma alldeles lycklig...
han till och med gick in i sängen frivilligt och la sig innan
jag hade kommit in med vällingen.
och normalt sett kan det vara lite protester just att gå in i sovrummet.
sen är det ju inga problem med att sova. men idag ville han bara gosa och mysa.
och det känns underbart i en trött mammas hjärta !
Nikita har också varit jätte lugn idag. men det är hon ju nästan varje dag !
hon vaknade när vi kom till hörsel mottagningen. men jag ammade henne så de kunde göra undersökningen. och hon blev godkänd och hör med andra ord normalt.
skönt att ha det avklarat !


efter sjukan åkte vi och köpte happy meal på mc donalds , mamma va med och hjälpte mig med Leo på sjukan så vi tog happy meal och kaffe latte och Nikita fick tutta på hageby parkeringen !
det va mysigt och trevligt att spendera dagen med mamma och små barnen !

sen åkte vi hem Leo och jag och Nikita.
och då va klockan redan tre så det va dags att sätta på kaffe och fixa i ordning tills Petri skulle komma hem och då va de dags för affären och matlagning.
så dagen har verkligen rusat fram och mitt humör blev bättre när dagen fick gå.
så nu ikväll känns det lite lättare på alla sätt.
men det är inte alltid så kul att känna sig nere.


nu sitter jag här och mumsar på ett äpple och dricker kaffe.
jag har ju gett mig fan på att jag ska ner i vikt och nå mina mål. så nu gäller det att håla de regler jag satt upp och nå de mål jag satt upp.
jag har satt upp att gå ner 12 kilo till jul.
komma i strl 42 till jul.
ha gått ner 20 kilo till sista februari.
ta mina mediciner varje dag.
skriva matdagbok varje dag.
motionera lite varje dag om det så bara blir kortare promenader men ut ska jag.
så den punkten är ju bra för Leo och Nikita också !
inget godis på vardagarna. varken för mig eller barnen. och för hoppningsvis inte för Petri heller !
bra måltider och tre lagade mål om dagen.
och att jag ska dricka mer vatten.
och idag har jag hållt allt va jag lovat mig själv.

det känns skönt när man gör sig själv stolt.
sen är det ju träning som gäller så snart jag får klartecken på att jag får träna !
tydligen sex till åtta veckor efter förlossningen så än så länge dröjer det ett tag !!!ca 4 till sex veckor till så jag hoppas att jag i alla fall kan gå ner sex kilo till innan jag börjar träna.
då har jag bara sju kilo kvar till mitt delmål och tretton kilo kvar till mitt slutmål. sen blir det förmodligen att prata med kirurgen om en plastik operation !

jag känner mig tjock och fu just nu så jag behöver boosta mitt självförtroende på något sätt. hur vet jag inte riktigt !


jag hoppas verkligen att vågen visar tre hg mindre i morgon det skulle kännas skönt ! ännu mer helst men tre hg minst !

nu ska jag kolla vad ellos har för Rea .
sen ska jag natta tjejerna.
sen ska jag se om jag kan få ta en dusch.
sen ska jag sova om Nikita och Leo låter mig göra det !


god natt på er och hoppas att ni får en toppen dag i morgon !


puss !


1 kommentar:

elin669 sa...

jag förstår inte vad du menar kraxapelax.? vill du förklara ?