söndag 26 september 2010

lördagen va toppen !

vi tog en loppis runda igår. tyvär missade vi tre av dom !
men vi tog de lugnt och besökte tre av dom .
det va jätte kul. och Leo skötte sig exemplariskt trots att han satt
i vagnen mest hela tiden !
vi va först i sörping där dom hade stor loppis i gympa hallen.
där hittade jag ett par byxor och en fleece jacka till Leo.
och Petri köpte en brandbil till Leo så att han skulle ha någe att göra i vagnen.
och så pratade vi med mamma och Ronja som satt där och sålde lite.
vi träffade även hasse och felicia som va där och kollade men skulle dra vidare till badhuset i linköping. och så träffade felicias gamla dagmamma och kramade om henne och hon fick se Nikita.
det va kul att träffa henne.

sen for vi vidare till stan där vi först tog himpa loppisen.
där gick bara Petri ur bilen för Leo hade somnat och de va knappt inga loppis stånd kvar.
men han hittade just inget. så vi åkte till Leons och åt en mosbricka.
därifrån drog vi vidare till cityloppis.
och där fyndade jag fyra byxor och en höst jacka till Leo och en mobil till små barnen att hänga i taket kanske ovanför skötbordet eller något sånt. petri hittade ett pimpelspö.
så lite fynd blev det där också.

när vi va klara där hade dom andra loppisarna hunnit stänga.
det va synd. mensånt händer.
så vi åkte till media markt och kollade men hittade inget skoj !
så då tog vi toys r us i stället och där hittade vi en aktivitets tavla till Leo som han fick. den va på rea så den kostade 50 kr i stöllet för tidigare 300.
och så hittade jag en julklapp till Leo också. en verktygslåda. så snart har jag alla julklappar klara till honom och det är ju bra. tjejerna kommer ju att få en lite dyrare och kanske något litet i år. men det blir inte lika mycket som tidigare jular. för vi är ju inte storm rika direkt.
när vi va klara på toys r us så åkte vi hem.
och de va super skönt att komma hem.
så vi åt lite mat. grillad kyckling sen va de dags för Leo att sova.
Nikita höll låga en liten stund efter honom . men sen somnade både hon och jag i soffan.
för att hoppa över till sängarna vid halv tolv.

natten har varit bra. Nikita har sovit relativt bra.
va uppe och bytte blöja vid tre tiden och ammade och tittade på tv en stund.
sen fick vi sova ända till sju ! skönt.
så idag känner jag mig ganska utvilad.
igår köpte jag även en bok så att jag kan börja skriva i mina matrutiner och motionsvanor igen. som jag gjorde när jag gick ner som mest i vikt.
och nu ska jag ner till 75 så nu måste jag ha kontroll igen känner jag .
jag är nere på 95 nu. så jag har ju dryga 20 kilo kvar.
mitt första delmål är att jag ska väga 83 till jul eftersom jag vägde 83 när jag blev med nikita och det va förra julen. så jag har ca 12 kilo som ska bort på 3 månader.
och det borde ju inte va så svårt kan man tycka.


ska ta kort på min kropp och lägga ut så man har någe att jämföra med sen!
mitt andra mål är att kunna komma i mina 42 kläder igen. för det känns så viktigt för mig.
dels har jag massor kläder i strl 42 och dels så har jag aldrig känt mig så smal och snygg som jag gjorde i vissa av dom plaggen.
även om andra människor kanske inte uppfattade mig som smal. men jag kände mig smal i dom !
och det är ju en enormt skön känsla när man varit tjock hela livet !


nej. nu ska jag fortsätta städa.
har redan hunnit med att damsuga och torka golvet och plocka i ordning och torka en maskin tvätt. och fixa i ordning barnen !
så nu har jag inte så jätte mycket kvar att fixa innan det är dags att fixa med annat och ta en promenad. för det ska jag göra varje dag nu !
tänkte om jag skulle försöka följa barnen till skolan från och med nu !
och sen fortsätta en halv timma efter jag lämnat dom. då blir det en lagom runda tror jag !
plus att den är avklarad på morgonen. så om man känner för en promenad till så är ju det bara ett plus. och sen kan man ju gå till lekparken men det är ju kortare promenad.


hoppas ni får en toppen dag i höstyran !
puss och kram på er !




Inga kommentarer: