fredag 1 oktober 2010

lugn morgon?

det är väl ett begrepp som inte riktigt finns i detta huset längre.
Leo slår upp sina stora blå och sen är det full fart fram till nästa tupp lur.
och Nikita kräver ju tutte direkt när hon slår upp sina stora blå.
ny ren blöjja och nya rena kläder ska på. frukosten ska göras och intas.
det är nästan så att första timmen ska allt hända.
alla ska ha sina behov tillfredställda och alla vill att jag ska göra det !
nu har alla fått frukost utom petri som som vanligt inte går att väcka.
Nikita har somnat om här i sin babysitter på köksbordet.
jag tänkte försöka hinna med att blogga lite när det är lugnt.
sen blir det en dusch och fixa till sig lite för att sen övertala mannen att vi ska gå ut på långpromenad. annars får jag väl ta barnen i vagnen och gå själv. men det är inte lika skoj ! det är ju alltid trevligt med lite sällskap !

de sista två dagarna har jag haft migrän .
en hemsk sådan. mått illa och haft jordens dunkande i huvudet.
inget hjälpte inte panodil och inte vila !
men igår eftermiddag släppte det. så underbart.
så nu mår jag bra. igår gjorde vi inte så mycke.
jag hade tvättdag tvättade och vek sex maskiner och sånt tar ju sån tid.
men de finns några maskiner till att tvätta om jag får lust idag med.....
vilket jag inte känner att jag har just nu i alla fall !
i övrigt igår hade vi myskväll. åt lite ostbollar och såg på idol. vilket inte tillhör mina favorit program men jag fick offra mig för barnen !
men kvällen va lugn och mysig förutom att Nikita hade lite orolig mage och inte kunde somna . leo sov i alla fall gott som vanligt...


nu är det dags att se till att Petri kommer upp sen ska jag duscha !
dagen måste ju komma igång.

skriver säkert snart igen. när vet man aldrig nu mera eftersom tiden att sitta still inte riktigt finns längre!
jag borde gå ner snabbare i vikt än vad jag gör. med tanke på att jag aldrig sitter stilla och alltid plockar saker efter barnen och städar....
men mina kilon sitter tydligen där dom sitter... lite går jag ju ner. men jag skule vilja minska lite snabbare !
jag har ju som sagt mina mål och dom ska jag ju nå ! det är dock svårt än så länge när man inte får träna. jag vill komma igång !

den 25/10 är det dags för återbesök till kirurgen.
det vore ju kul om jag kunde gå ner ett par kilo till innan det !


puss och kram allihopa !
hej då !

Inga kommentarer: