onsdag 29 september 2010

funderingar

jag har allt för ofta fått såna perioder då jag går och grubblar på en hel del saker.
jag har ju dels min dödsångest som blir värr vissa perioder och som stör mitt liv väldigt mycket.
men sen har ja andra såna där tankar som stör lite i livet.
och en stor del av mitt liv kretsar ju runt vikten.
och har egentligen alltid gjort det !
och då kan man ju gå lite djupare i den tankebanan och fundera över varför det är så ?
varför ska det behöva vara så ?
det ska de ju egentligen inte behöva vara. för alla människor ska ju duga som den är !
eller är det inte så ? nej det är det ju inte. det är bara något man säger !
jag har väl aldrig dugit som jag är. jo kanske av ett fåtal människor. vänner och släkten kanske och faktiskt Petri som blev kär i mig när jag va som tjockast. så han blev väl kär i den person jag är inte i min kropp. och han har aldrig fått mig att känna mig gigantisk.
en del killar som man varit tillsammans med innan har ju fått en att känna sig fet ful och värdelös.
och då duger man ju inte som man är !

jag undrar om jag någongång i livet ska kunna koppla bort viktfrågan och bara njuta av mig själv. kunna känna mig vacker så som många tjejer gör.
ja har ju aldrig varit någon killmagnet och jag har aldrig känt mig vacker .inte på så sätt.
jag undrar hur det känns. att bara kunna gå där med en snygg klänning eller något snyggt och sminkad och snygg i håret och kunna bara glida förbi en massa folk utan att känna sig som en rädd och osäker hare. bara kunna glida förbi och veta att jag och alla andra i rummet faktiskt tycker att jag är vacker.
undrar hur det känns..... ?

jag drömmer ju om en målvikt. ca 75 kilo för att sen göra bukplastik och kanske bröst och lår plastik i fall jag får dom beviljade. bukplastiken borde inte va någe problem att få beviljad ifall jag går ner till 75 kilo. med tanke på all överflödig hud jag har och min ålder så borde jag kunna få både bröst, lår och buk. men allra helst buk.
så till nästa sommar kanske jag kan ansöka om de.
och hur lycklig skulle jag inte bli om jag kunde få allihopa beviljade. men allra helst få bort magen och för första gången i mitt liv ha en platt mage ! hur underbart skulle inte det vara !?
och om jag väger 75 före bukplastiken så kommer jag landa på mellan 65-70 efter.
och de har jag inte vägt sen jag va 15.


jag har börjat skriva matdagbok igen för att hålla koll så jag får i mig de jag ska och så att jag har koll på att jag dricker och motionerar som jag ska.
jag har ju ätit på tok för lite den sista tiden. så det är ett under att jag har någon energi. fast den har nog varit låg eftersom jag mått ganska dåligt psykiskt. men nu känner jag efter ca en vecka att jag börjar komma igång igen.
jag har ju tagit långpromenader varje dag nu och det får mig också att må bättre.
idag har jag klippt gräset också ! super skönt va de !
min kondis är usel sen graviditeten så de måste bli bättre.
och sveas är inte heller i topp. hon är ju helt slut efter att man har gått ca en timma.
leo och Nikita är i vagnen så dom njuter. Leo går till och från när vi är ute. men man märker att han inte vill sitta en hel timma alla gånger . så i morgon blir det nog en halvlång promenad och sen lekparken att avsluta med så att han får leka av sig !
tjejerna fick vara ute med honom i sandlådan idag medans jag klippte gräset och petri vilade med Nikita !
han njöt verkligen av sandlådan. det va ju ett tag sen vi va i den nu !
men jag hoppas att det vackra höstvädret håller i sig ett tag till så att man kan vara ute och njuta ett tag till...
hösten är ju otroligt vacker.



nej. nu ska jag natta tjejerna. sen ska jag äta en lite kvällsmat och sen ska jag nog sova tidigt ikväll så att man orkar dagen i morgon också !


kram på er allihopa !


Inga kommentarer: