söndag 3 juli 2011

2 veckor....

ja nu har mina två faste veckor passerat. de sista dagarna har jag fuskat lite.
men i vilket fall så har jag gått ner 5,4 kilo, så jag är glad för de.
kommer kommande veckor att trappa upp maten.
det är ju så dom säger att man ska göra. så jag får försöka med det !
jag måste säga att detta har gjort så att jag dumpar lättare på saker.
så jag är inte direkt sugen på mat eller godis, utan skulle kunna leva på modifast ett tag till.
och samtidigt inte för jag är ju sugen på kött och sånt.
så det är rätt så skönt att få äta lite igen.
men jag ska hålla mig till tre modifast mål per dag och ett vanligt denna vecka.
kanske blir det ett kilo eller två ner till.
idag skulle jag egentligen åkt in till vårdcentralen och tagit blodprov, men jag vet inte om jag orkar eller om jag ska ta det i morgon.
är lite trött på att vara på vift efter att vi stått på loppis hela helgen.
men det har gått bra. vi sålde väldigt bra på lördagen, mindre bra på söndagen, fast ändå bra.
alla pengar är ju välkomna.

dagarna går sin gilla gång i övrigt och halva sommarlovet har snart gått för barnen. och denna vecka är Leos första sommarlovsvecka.
jag vet inte om han tycker det är speciellt kul men skönt att slippa dra iväg till dagis på morgonen. men samtidigt saknar jag mina morgon promenader. så jag får nog tvinga mig ut en runda vart efter i alla fall. behöver röra på mig !


igår kom Felicia hem, hon har varit hos sin pappa i två veckor.
och i Turkiet med honom och hans familj.
så hon har haft ett äventyr.
men det är så skönt att ha henne hemma. och idag kommer Ellen hem så får vi se om hon har haft skoj ! hon har varit hos sin mamma i två veckor.
så nu ska tjejerna va hemma i två veckor i sträck och jag hoppas att vi kan göra lite små äventyr. jag har funderat på om vi ska åka till valla och gamla linköping en sväng. på en dags utflykt. med matsäck och mys.
sen kan vi åka till ekön och bada en heldag kanske .
och eventuellt ska jag försöka få ihop pengar så vi kan åka till örebros badhus.
det finns ju ganska många resmål man kan ta över dagen bara.

nej , nu ska jag äta frukost och få fart på dagen....
om det inte blir mer regn så kanske jag kan klippa gräset vart efter också !

men ha en toppen dag så skriver jag sen igen !
kram på er !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Elin det var länge sen jag var inne o läste jag vill med ha en blog ska nog ta o skaffa det kram på dig. Duktig du är som kämpar på:)/Hanna.