fredag 17 januari 2014

äntligen helg

den här helgen kom och den va efterlängtad. för den här veckan på jobbet har varit tuff.
övertid varje dag och stores från start tillslut och mycket mer folk på vårdcentralen eftersom kommunens alla sjuksköterskor och hemtjänst har flyttat in.
otroligt jobbigt eftersom fika rummet helt plötsligt är över fult..
igår, fredag hann jag inte in och sista där alls.han sörpla i mig en snabb kopp i farten när jag lämnade in ett blodprov. de va allt jag hann.
jag hoppas verkligen måndagen blir lugnare.
igår skulle jag ha varit ledig egentligen, men gick in extra, alltid bra med lite extra pengar.
och eftersom jag inte vet hur det kommer och bli i vår med jobb så får jag utnyttja alla tillfällen.
har blivit erbjuden att gå in timmar som personlig assistent hos en patient som jag brukar gå till. och jag fixade även jobb dat åt Kristin min kompis. hon blev glad. känns bra.
får se om jag kommer gå in något. men jag ska ringa den chefen på måndag, så kan jag ju åt minsta de gå intro där.

men hoppas verkligen chefen vill behålla mig, och jag mailade henne i onsdahs och bad om att hon skulle behålla mig och framhävde även att andra i personalen vill de och vilka fördelar för dom de skulle bli.
mötte hennne på parkeringen på jobbet och hon sa att hon skulle räkna på det. och då innebär de ju att hon inte heller ser det som omöjligt. håller mina tummar.

idag är det lördag och ring så spelar vi på radion . jag kokar julskinka som vi hade i frysen och bakar bröd.
lite mysigt.

jag hoppas det blir en mysig lördag. fem av barnen är hemma. skönt.

//Elin//

Inga kommentarer: