onsdag 15 januari 2014

skön känsla

att ha ett jobb som man gillat och trivs med betyder mycket.
för första gången i mitt livet har jag det.
tyvärr blir det ett litet uppehåll. vilket jag sörjer.
men så är det. positivt i de hela är ju att jag får operation. och då har jag den att fokusera på några veckor under min arbetslöshet.

men jag kommer sakna mina arbetskamrater så mycket.
och mina patienter en del av dom också.
det är den stora sorgen för mig.
det är ju med en skön känsla man går hem från jobbet och de sista orden man får från en arbetskamrat är du är bäst.
det stärker.
att man kommer vara saknad under dom månaderna man är borta känns också bra att höra.
vissa av mina arbetskamrater kommer finnas i hjärtat länge. och som sagt kommer sakna dom mycket.

tur är väl att man har några telefon nummer och facebookar så att man kan höras av utanför jobbet också.
annars tror jag saknaden skulle bli jätte enorm.

till och med andra februari ska jag njuta av mitt jobb. jag ska försöka få chefen att inse att hon behöver mig. för det gör mina kollegor tror jag.

räknar ner för de bästa som ska hända...... operation och för det sämsta som ska hända.... arbetslöshet....

//Elin//


Inga kommentarer: