måndag 6 januari 2014

en bra dag

det har överlag varit en mycket bra dag. jag jobbade mellan 7-17. och allt flöt på bra. patienter och arbetskamrater va nöjda och vi hade kul på jobbet, skönt med bra arbetskamrater.
enda jobbiga med dagen idag har varit min extrema tränings verk i benen. framsida lår. dom gör ont ajaj efter inshape passet.
men ack så skönt att få känna att det man gör tar på musklerna. att jag är igång på gymmet igen och att motivationen finns där.
jag har saknat känslan.

väl hemma så la jag barnen och sen har jag bara njutit av kvällen, pratat med min bästa vän i telefonen och med min mamma.
man hinner ju sällsn prata så mycket med sina vänner som man skulle vilja göra när man jobbar hela dagarna.
det känns otroligt bra att jag fått ihop tre helg dagar denna månad på jobbet så hoppas jag ju att det visar sig på min lön också.
det behövs en bra lön nu efter julen.
julklappar kostar mycket.

i morgon väntas en ny arbetsdag med allt vad det innebär. det blir lite åkande hit och dit, men det är ju helt OK nu när det ändå inte är halt och snöigt.

på onsdag väntas ett nytt träningspass i form av gymps. och det va jätte länge sen sist eftersom vår instruktör varit gravid. så det ska bli kul. torsdsg kan det bli ett pass annars blir det på söndsg ett nytt inshape pass.

jag funderar över att ringa till Plastikkirurgen imorgon och kolla om dom vet något om operations datum än. och se om dom har möjlighet att lägga det efter den andra februari på grund av jobbet.
hoppas....
åh andra sidan så känns det så overkligt att det äntligen ska bli av och att jag äntligen får bli av med min mage.
ser fram i mot det med en blandad förtjusning och skräck.
jag är nyfiken på resultatet.
kan inte föreställa mig det alls.

nu ska jag ta en lång dusch och se om jag kan få bort lite smärta i benen . sen blir det sängen.... upp före tuppen i morgon.

god natt

//Elin//

Inga kommentarer: