fredag 4 april 2014

lördag !

idag är det lördag och jag vaknar pigg.
inser att det är tre veckor sen operation och jag mår så härligt bra.
ingen direkt smärta mer än i mellan åt då jag kanske ansträngt mig 
eller om jag gör något där jag måste använda magmusklerna. 
 tre veckor. snart får jag börja träna lite igen ! 

igår invigde jag mitt gå band i 20 minuter och det kändes helt ok även om det gjorde lite ont i magen i mellan åt men det gör det ju när jag går en vanlig promenad med ibland. 
så igår blev det två promenader för jag gick till dagis med barnen på morgonen också.

igår handlade jag lite smått och gott till min storsatsning på måndag.
jag handlade kvarg, keso, ägg, tomater och paprika och salladshuvud och tonfisk.
så nu kan jag komma igång bra på måndag.
jag har förberett mig med att skriva en massa tips och råd .
och en massa bra recept. 
så nu kan jag kanske lyckas. 

igår va vi iväg och fikade hos en av petris kompisar också.
det gick bra med barnen. men dom är ju aktiva så jag kände lite panik innan.
men dom skötte sig jätte bra.
även om dom stundvis försökte prata ihjäl stackars Tapsa vars egna barn är vuxna nu så han är ju inte van vid småttingar längre! 
men det gick överlag väldigt bra. 

idag har vi inget direkt planerat mer än att få lite ordning här hemma. 
jag tvättar massa kläder som varit på dagis. jag tog med allt hem igår.
vi ska väl komma ut på en promenad också hoppas jag.
i övrigt blir det nog lugnt.


dags att sätta fart!

//Elin //

Inga kommentarer: