söndag 27 april 2008

hemska saker och irreterande saker

gokväll! behöver skriva lite nu känner jag ! efter en jobbig dag med mycket irreterande saker och trista saker... just nu känner jag att jag skulle vilja gråta. ... så trist är det !

jo dagen började med att jag vaknade klockan åtta vilket va skönt för då brukar man få ganska mycket saker gjorda... det negativa va att jag vaknade med en liten svag migrän och det va ett tag sen jag hade migrän, så jag tänkte att jag ska inte ta tabletten utan äta lite frukost och se om det släpper. men jag fick ta tabletten vid elva i alla fall för då hade det inte släppt, inte mer med det tabletten gjorde ju nytta... sen vek jag tvätt och tyckte att det gick ganska ok... petri vaknade vid tio.

vid tolv kom tony och vi gick ut för att ta kaffe och bloss på trappan. tänkte att det kunde va skönt. då hade grannen bytt ut motorsågen som han kört med sen klockan halv nio på morgonen mot gräsklipparen och en cross som hans son åkte runt runt med på gräsmattan så det dånade i hela området, men jag tänkte att dom slutar nog snart. men det ska man ju aldrig tänka eftersom våra grannar lider av någon form av "störning" uppenbarligen eftersom dom inte fattar att man ska ta hänsyn till andra i omgivningen. dom skiter totalt i att ingen annan granne i hela området kan va ute på grund av att dom låter från morgon till kväll, och hur trevligt är det att försöka fika med någon ute om grannen för oväsen så man knappt hör vad man säger.
inte nog med detta, när gräsklippandet va klart så fortsatte crossåkandet, fram till ca klockan sex ikväll. hemskt ljud hela tiden !

sen mitt på dagen hade jag mina hundar ute på gräsmattan för att rasta dom lite för då va grannarna inne och deras kanin som alltför ofta springer lös på gräsmattan va också inne så jag tänkte att jag passar på. och jag hann väl vara ute tio minuter och spela lite fotboll med vovvarna så sprang sonen ut med kanin, så jag blev ju tvungen att ta in mina hundar eftersom svea är en nyfiken vovve som älskar katter, fast mer på ett vänskapligt plan eftersom hon brukar slicka och gosa med mammas katt. jag kan inte ens ha mina vovvar ute längre, och inte heller va ute själv, snart blir jag psyk... alla andra grannar också! sunt förnuft och ömsesidig respekt är något som dom inte har. det finns crossbanor där man ska köra cross, det finns också åldergräns på vad man får köra för fordon. det finns regler om hur och var man får köra. men inget av detta följs av dessa människor, precis som om dom ägde allt i hela världen, mina barn kan inte cykla och leka på den lugna vägen bakom vårt hus längre för dom låter sonen köra där också, så vart ska man va ? blir så arg ! så snart blir det polisanmälan....

i vilket fall så kom barnen hem klockan sex ikväll. felicia har ju varit sämre i helgen, med feber och yr och illa mående och kräkningar. men sen piggna hon til lite under dagen så jag tänkte att det kanske bara va tillfälligt, men icke, hon blev mer yr och efter kvälls maten nu så har hon kräkits sex eller sju gånger, vaknar till och med och kräks, så vid nio ringde jag sjukvårdsrådgivningen. och rådgjorde med dom ! så dom misstänker hjärnhinneinflammtion för det kan man tydligen få efter vattenkoppor. så jag ska vara vaksam över henne hela natten och sen om det blir värre så ska jag ringa direkt så får jag förmodligen åka in akut och om hon är stabil hela natten så ska jag ringa vårdcentralen i morgon bitti och tvinga dom ta i mot oss.
känns så jobbigt när ens barn är sjuka , man blir så orolig och mammig, nojjig! så just nu känner jag bara för att gråta... vill ju inte att det ska vara något allvarligt ! fy ! jag blir sååå nervös... har under tiden jag skrivit dett ainlägg varit uppe och tittat till henne sex gånger. och hon har käkts en gång ! fy! mår så dåligt när hon mår dåligt ! hon ligger i min säng i natt ! så det blir att vara vaken hela natten och hålla koll på henne!

nu ska jag avsluta detta inlägg och hoppas att allt är bättre i morgon på alla sätt !
kram och godnatt på er! och tack för att ni orkar läsa om allt, trots att mitt inlägg idag va väldigt negativt och trist !

kram !

4 kommentarer:

Malin sa...

Underbara goa Elin!!! Hoppas innerligt att Felicia blir bra snarast!!! Så himla otäckt!!!!Massor av kramar till dig och Felicia!!!! Ring om du orkar sen för att berätta om hur det gick och så!
Men vilka grannar du har!!! Vilka kan det vara?!;) Prata ni nåt med dem,om hur det är....
1000 kramar Malin

Anonym sa...

Hej vännen!!
Usch det låter inget vidare det är med grannen.
Men stackars lilla tjej är hon så dålig, hoppas hoppas att det inte är hjärhinneinflammation. Tjata som fan på Vc att dom tar emot er idag nu så hon får träffa en läkare.
Kraam till er

mie sa...

Hej Elin
Hoppas verkligen att ditt lilla gullefjun mår bättre idag om inte så hoppas jag att den svenska sjukvården ser till att ni får den hjälp ni behöver så att hon snart orkar springa och fnittra som vanligt.
Jag hade egentligen tänkt fråga dig lite om din operation eftersom jag lever tillsammans med en underbar nallebjörn som väntar på en liknande operation, eftersom du har viktigare saker runt dig just nu så hoppas jag att du har lust att ge mig lite svar på mina funderingar kring operationen vid ett senare tillfälle, men bara om du har lust! Tack för att vi fått följa dig via bloggen och lägg nu energin på att lilla fjunet ska bli frisk som en solstråle igen. Kram från Skälby

mie sa...

Hej igen :-) Tack!!
Jag funderar mycket på vad det gör för skillnad på hur man själv ser på operationen. Jag oroar mig för att Anders vill göra den som en "genväg" till ett smalare liv, personligen skulle det kännas bättre om han använde den som ett hjälpmedel om du förstår vad jag menar. Kommer han att få träffa någon psykolog innan? Jag vill att han ska fortsätta vara den där glada öppna positiva pappan som han alltid varit (även innan kilona lade sig som stötdämpare runt honom) Han har nämligen en personlighet som jag beundrar och älskar över allt annat men är rädd för att han ska "tappa"bort sig själv. Hur fort går man ner efter operationen och finns det något sätt att stoppa nedgången om det går för fort? Jag oroar mig också för hur hans typ-2 diabetes och höga blodtryck kommer att reagera. Får man information om vad som kan hända och hur man ska bete sig i så fall??? Ja du ser det finns tusen frågor även från våra 3 barn som har tankar runt det här. Vi vill att han ska må bra och vara nöjd med sig själv, det är det viktigaste men oron finns där :-(