lördag 3 maj 2008

lördagen! varför migrän ?

god morgon.
här sitter jag nyligen uppstigen, trött sombara den, somnade strax efter tre i natt, vi låg och kollade film och mös och helt plötsligt va klockan tre. jag fick flimmer migrän i natt, den satte sig till och med på talet.kunde inte så fram vad jag ville säga det va jätte knasigt, petri skrattade förståss.. ganska obehagligt! vaknade för ca en halv timma sen, fortfarande med en skallebang.. och trött.. Ellen har ju en förmåga att vakna runt sex tiden på morgonen, sen hittar hon på allt hon kan tjata och fråga om, och klättrar på sängen. ganska jobbigt för petri vaknar inte lika lätt som jag, så jag har blivit väckt minst två tre gånger i timmen sen klockan sex. som tur är så har hon inte lyckats väcka felicia än, hon behöver all sömn hon kan få... det skulle förmodligen jag också behöva nu när jag har migrän, men det va bara att gå upp ta tabletter och hålla sig vaken !

idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.jag hade planer på att städa akvariet, men nu vet jag inte längre. vi får se... skulle va skoj att hitta på något hela familjen också... åka iväg och ta en glass någonstans eller så. eller bara ta den lugnt... jag vet inte, vädret är ju inte det skojjigaste !

vikten står fortfarande stilla. 85,6 och 85,8 har jag vägt nu i en veckas tid, inget skoj! men det kanske sätter fart om jag kommer igång och tränar igen, för nu är det ju 14 dagar sen jag tränade sist! inget bra! jag har ju gått prommander men inte varit på träning... så i morgon ska jag iväg till friskis med syrran och mamma pratade om att hon ville följa med också. det ska bli skönt för kroppen... jag behöver verkligen det !
felicia mår mycket bättre i alla fall... man såg stor skillnad från igår och i förgår. och det känns toppen skönt.. jag har varit så spänd och orolig i en veckas tid, så jag behöver få slappna av lite!och bara man ser att det går åt rätt håll så är man ju glad..

nu ska jag försöka få något gjort... och hoppas att migränen släpper... menjag kanske skriver ikväll igen !

puss och på återseende !

Inga kommentarer: