tisdag 17 februari 2009

gäsp vilken seg dag !

god kväll!
idag har det varit en sån där lugn dag.
den har gått väldigt långsamt.
jag fattar inte riktigt varför.
barnen har varit ute och åkt pulka och hjälpt till
med veden och så där. och nu på eftermiddagen va dom
på tjej badet uppe i badhuset !

jag har städat sovrummet och mysat med Leo.
i morgon ska vi till Söderköping för att Leo ska till bvc.
ska kolla efter en födelsedags present till Chris också. det är
min brors son. han fyller år idag och vi ska fira honom här på lördag !


i morgon ska jag även försöka handla på willys så vi kan göra smörgåstårta på fredag. för det tänkte jag bjuda på på lördag.
mycket mumsigt !

just nu är jag inne i en fas som gör att jag tycker att jag är extremt tjock.
vet inte varför jag känner så , kanske inte riktigt hinner med i alla omställningar för kroppen. jag har börjat fundera mer och mer på bukplastiken. alltså att ta bort överflödig hud och så där... men fy va läskigt det ser ut på film.
petri tycker att jag ska göra det sen för att min resa ska bli slutförd. men bara om jag själv vill.
och visst vill jag, men ju äldre jag blir desto räddare blir jag för att göra såna saker. alltså jag har ju genomgått en jätte operation när jag förminskade magsäcken. och de va ju jätte risker med det. och visst va jag rädd.
men det lustiga va att jag tvekade inte. utan jag ville verkligen göra den och förberedde mig på alla sätt. jag tror inte att det finns ett informationsblad eller internet sida om gastric bypass som jag inte läst! fniss.
jag ville veta allt och jag skrev även testamente och avskeds brev ifalld et skulle gå snett eftersom det är så stora risker med den.
det kändes som om den operationen va avgörande för mitt liv.
visst hade jag kunnat leva tjock, men hur lycklig hade jag varit då ?

den här operationen med att ta bort överflödig hud kan jag ju leva utan. men samtidigt får man väl väga in för och nackdelar på det också!
vill jag se ut så här resten av mitt liv eller vill jag ha en snyggare mage och kunna visa mig i bikini,?
jo visst vill jag det !
men rädd är jag!
det är väl ett tag kvar innan jag får genomgå den. men man måste ju förbereda sig iallafall !
jag måste få kilona att ticka neråt igen för nu har jag stått still i vikt i typ tre veckor och då mår jag inget bra alls.
jag har 4 kilo kvar att gå ner av graviditets kilona. sen har jag typ 25 kilo kvar att gå ner till mitt slut mål.
jag önskar att jag kunde börja rasa i vikt igen !

som läget är just nu så har jag fortfarande ett högt bmi. så jag måste ner massor... om man ska gå efter det.
jag har 34 i bmi vilket ska vara bmi för fetma. för att vara normal viktig måste jag ner till 65 kg, jag har alltså 26 kg kvar att gå ner...
fy va jag känner mig tjock !
blä !
ska lägga ut bilder på före och nu så får ni se! idag är en dålig dag för självförtroendet måste jag säga !

jag bad Petri om att han skulle ge mig en tid hos frissören på fredag.
känner att jag skulle må mycket bättre om jag fick förändra mig på något sätt.
det kostar ju ett par hundra. men en liten födelsedags present kan jag väl få ?
vi brukar ju inte fira oss vuxna så där jätte mycke !!

nej. nu ska jag gå ner och plocka i ordning i köket tror jag!
Leo sover, han blev jätte jätte ledsen förut.
jag va och hämtade flickorna och petri va med honom här hemma.
när jag kom hem va han suer ledsen.
mitt hjärta brast nästan...
men när han fick komma till bröstet och äta lite så somnade han alldeles nöjd...

jag kanske skriver i morgon igen.
i vilket fall försöker jag skriva lite varje dag !

kram på er !



1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman inte ska du känna så, du kommer att gå ner resten och det tar den tid det tar och det är som du säger kroppen kanske inte hänger me på alla omställningar.
Men nu över till bloggen vilket najs utseende du fick till.
RING om du vill prata av dig!!!
Kraam