lördag 21 februari 2009

kalas !!! massor av kalas !!!

ja, idag har det varit kalas för hela slanten !
först klockan 13 så kom min släkt.
sofia(min syster ) med familj.
min bror jim och hans son Chris !
min mamma
hasse ( felicias pappa)
och min inhoppande pappa Ronny... fniss!
det va jätte trevligt att allaihopa ville komma!
min äldsta bror joachim va förkyld och kunde inte komma !
det får väl bli en annan gång !

så vi åt smörgås tårta och drack kaffe och det va lagom !
barnen åt vanlig tårta och hade också mysigt och trevligt !

sen tog mamma och jag en promenad till skogen med Leo och vovvarna! det va ganska skönt att komma ut. och tjejerna tog en sväng till isen och åkte skridskor.
sen klockan 17 började felicias kalas. en tjejkväll.
så hon hade bjudit sina kompisar ellinor,maja och alma. och sin kusin ronja.
så 6 stycken tjejer och mycket fnissande i två timmar !
så för en halv timma sen åkte allihopa hem förutom ronja som ska sova över !

och jag , suck, jag är alldeles slut ! skulle nog somna direkt om jag la mig ner...
Leo har inte sovit så bra under dagen så jag hoppas att han kan sova bra i natt !
han sover nu !
petri har varit himla stor hjälp idag, utan honom vill jag inte genomgå ett barnkalas ! fniss!

nu ska vi nog ge barnen lite kvälls mat !
och så ska dom få sitta vid den ena tv och se en liten stund på melodifestivalen
och vi kan sitta vid den andra tv och se lite film och ta en bit smörgåstårta till...


jag hoppas att alla är nöjda med dagen !
jag är nöjd och trött !
jag ska lägga ut lite bilder sen från kalaset !
men det orkar jag inte idag !

i går fick jag 29 röda rosor av petri !
gulligt !!!

av Felicia fick jag en porslinsängel som skulle vara min skyddsängel
och av michelle fick jag ett doftljus med tillhörande fat att stå på.
och av Ellen fick jag rökelser.
av min mamma fick jag schampoo och balsam och hårinpackning och lotion och deo och sånt. jätte bra present !
av min bror fick jag blomkrukor och snygga pennor.
av hasse fick jag 200 kronor.
av min syster fick jag doft grejjor och manikyr set
av ronny fick jag en nyckel ring!

jag är tacksam ! tack till er allihopa !
och tack för en fin dag !

nu är det nog dags för mig att ge barnen kvällsmat och sen sova tror jag !
men ni får ha en fin lördags kväll ni som läser !
så skriver jag nog mer i morgon !!!

puss och kram på er !

Inga kommentarer: