måndag 16 februari 2009

starten på lovet !


ja, nu är det sportlov. skönt för barnen.
synd bara att det inte finns så mycket sportlovs aktiviteter.
när jag va liten fanns det massor man kunde göra.
gratis bio, skridsko, pulka och varmkorv och en massa annat.
nu finns det inget. eller det har i alla fall inte kommit ut någon information om det !
men det som är roligt är att det faktiskt finns snö det här sportlovet !
det känns ju skönt i alla fall. då kan man åka pulka och skidor om man vill.
skridsko kan man ju åka men här finns ingen is nu, den försvann när det va plus garder. så ska man åka skridsko får man åka till viken eller sörping!


idag händer det inte så mycket.
felicia och ellen hjälpte mig att gå med vovvarna i morse.
så jag tog Leo i vagnen och tjejerna tog varsin hund.
sen efter det så tog michelle och felicia och ellen och plocka in lite ved.
senare idag så kommer johanna, michelles kompis till henne. petri kommer hem vid fyra.
så dagen ser ganska lugn ut !

nu har Leo hunnit bli 6 veckor gammal. och han växer...
på onsdag ska vi till bvc igen. jag hoppas att han inte gått upp jätte massor denna gången..
nu kan han ju lugna sig lite med växandet..
han måste få va en liten bebis !
jag har märkt att han inte gillar när jag smakar choklad.
han blir prickig och överpigg.
och då kan man ju tänka på att jag bara klarar av att smaka små mängder för att inte själv må illa.
så hur skulle han reagera om jag åt massor? det vill ja
g inte ens tänka på !

förut kom mona hit. en av våra grannar.
hon ville se Leo och så hade hon lite kött till vovvarna!
så jag bjöd henne på te. och vi pratade lite !!!

nu sover Leo och barnen slappar och äter lunch vid tv.
jag sitter här vid datan och passar på att blogga lite eftersom jag inte hinner med det lika mycket som innan Leo föddes. men lite tid finns ju !
dagarna går för fort bara ! suck !

på fredag fyller jag 29 år. fy va gammal jag börjar bli !

så på lördag ska vi ha kalas för släkten, då kommer dom hit och firar både felicia och mig...
så på onsdag ska jag handla ingredienser till smörgåstårta och lite annat ! plus att jag måste planera lite inför om felicia ska ha litet barnkalas.
pyamas party eller tjejkväll. vet inte vad hon ska ha !


nu ska jag surfa vidare ! snart vaknar nog lilleman också
så det är nog bäst att göra lite medans man hinner !

hoppas att ni får en fin dag och en bra start på veckan !

kram !

Inga kommentarer: