torsdag 19 februari 2009

grattis till mig då !




ja, det är alltså den 20 februari idag !
det innebär att jag nu är ett år äldre!
så nästa år fyller jag vuxen?
29 år och jag kan inte fatta att tiden har gått så otroligt fort.
det är ju inte länge sen jag va 19 och satt med ett nyfött knytt i min famn.
så nu tio år senare så sitter jag här 29 år gammal med ett nyfött knytt i min famn.
ganska ofattbart !


nu har jag i alla fall upplevt den totala lyckan två gånger.
men vi vill ju ha fler barn.
så kanske nästa år sitter jag här med magen i vädret och räknar dagarna som är kvar till förlossning!

nu ska jag gå ner de sista 25 kilona innan jag blir gravid igen.
och jag ska ner dessa kilon innan sommaren har jag tänkt.
men det kanske inte går, vi får se. så fort vädret blir bättre så blir det ju mer motion.
igår tog jag vagnen och diesel och gick 30 minuter.
jag följde barnen till en kompis. så dom fick också motion.
plus städningen i huset! jag fattar inte varför jag inte rasar i vikt med tanke på att jag aldrig sitter still numera. och sällan hinner med att äta !
men men det kanske är just det som gör att jag står stilla i vikt. för lite mat och för lite protein som kan omvandlas till muskler.få börja kolla kosten ordentligt igen !

idag kommer dagen bestå av städning eftersom kalaset för både mig och Felicia kommer att vara i morgon och då vill jag slippa ha allt på förmiddagen !
vi ska göra smörgåstårta i dag också.. i alla fall lägga tårtan. i morgon får det bli garnering !
och så kanske vi bakar en sockerkaka idag också !
i övrigt blir det mest städ.
petri slutar ett idag, det är skönt, då hinner vi ses lite på min födelsedag...

nu är klockan kvart över sju och Leo har nyligen somnat om! han vaknade fem och hade fyllt sin blöja till bristnings gränsen. så vi gick upp och fixade kaffe och torr blöja.
och så har vi mysat en stund.
jag har eldat så att barnen ska slippa frysa när dom vaknar !

jag ska strax äta lite frukost och sen ska jag sätta fart med dagens sysslor innan Leo vaknar igen !

hoppas att jag hinner gå en långpromenad idag också. och att det blir lite varmare ute, för just nu är det -12 grader och då tar jag inte ut Leo.

Ha en toppen dag idag allihopa !
det ska jag försöka ha !

Puss och Kram på er !

8 kommentarer:

Malin sa...

Grattis på födelsedagen!!!! Hoppas verkligen att du får en bra dag. Tänker ofta på dig...men så springer tiden iväg...ja du vet ju själv.
Kram

Anonym sa...

Grattis grattis hoppas du får en bra dag.... hoppas på en fika nästa vecka..
ta hand om dig kramm

elin669 sa...

tack tjejer!
klart vi kan ta en fika nästa vecka ! säg en dag som passar carita !

kram på er !

Maddiz sa...

Grattis på födelsedagen! Kram Madde

Anonym sa...

Grattis på din dag gumman!!
Hoppas du får många presenter och en riktig bra dag.
Kraam på dig min vän

elin669 sa...

åh, va glad man blir när man blir grattad, tack allihopa !!!


kram !

Anonym sa...

kom att tänka på en grej när jag läste din blogg i dag.. tänk att för 10 år sen hade jag privilegiet att få umgås med dig när du hade felicia liten... och tänk nu umgås vi igen med varsin ny baby... härliiiiiigt..
kraaam
jo till fikat jag har tea på dagis mån tis ons så kanske en fika nån morgon när jag lämnat henne???
kraaam

elin669 sa...

du är alldeles för go du carita !
visst är det häftigt att vi fått barn ganska lika. och att vi umgås vid båda tillfällena trots att vi förlorade kontakten mer eller mindre där i mellan !
jo fika någon av dom dagarna blir kanon ! jag tror jag är hemma alla dagar nästa vecka !

kram !