måndag 20 april 2009

?????

nu är hallen nästan färdig.
hyllorna är uppsatta. och målade.
spegeln är uppsatt och målad.

så nu ska det bara upp lite prydnads saker och lite lampor så
börjar det nog likna något.
jag själv är ganska nöjd med hallen.
och stolt att jag faktiskt gjort allt själv.
eller barnen har hjälpt med lite väggmålning. dom va super duktiga.
men jag har inte behövt petris hjälp.
vilket jag är stolt över !

idag ska vi till bvc. och mäta och väga och vaccinera.
det ska bli spännande att se vad som hänt med både vikt och längd.
och så se vad dom säger om att leo vänder sig numera.
och så ska jag kolla med dom om dom ser några tänder !
för som han dreglar och är på dåligt humör så misstänker jag att det är på gång.
felicia va fyra månader när hennes första tand tittade upp.
hon bet inte så henne kunde jag fortsätta att amma.
men Leo har börjat bita i bröstvårtorna så det gör hemskt ont.
hihii. men det vet ju inte han !

i övrigt idag så ska jag kolla på återvinningen om jag hittar något skoj !
och så tänkte jag kolla om jag hittar något skoj till barnen.
jag känner jag att jag vill köpa något till dom bara för att visa att dom är bäst !
och så ska jag äta lunch hos mamma.
jag funderar på om jag ska ställa bilen hos mamma
och ta vagnen och gå ner till bvc.
då får jag motion samtidigt och leo får sova en stund.
vi får se... det ser ju lite kallt ut... burr. och här inne är det kallt för jag har inte eldat !


igår kom kim och tommy hit och fikade.
jag va tvungen att lägga barn och grejja.
så jag hann inte prata så där jätte mycket.
när jag skulle söva Leo så somnade jag också !
det va ju skönt. men kanske inte så artigt av mig !
jag vaknade kvart i tolv och tog av mig kläderna.
somnade om lika fort igen !


på något lustigt sätt så känner jag mig deppig idag !
jag vet inte varför och inget speciellt har inträffat!
mitt självförtroende är så lågt som det kan bli.
jag känner mig tjock och ful.
och jag känner mig som en hemskt dålig mamma.
varför vet jag inte !
vågen går inte neråt alls som jag vill.
så det är nog anledningen till att jag känner mig tjock.
kim sa till mig igår att jag plockat mina ögonbryn snett så det bidrar väl till att jag känne rmig ful. jag är nybörjare på det här med att plocka ögonbrynen.
men alla har tjatat på mig att jag ska. så nu gjör jag det !
men det blev tydligen inte bra det heller.
jag vet inte hur jag ska göra för att få upp självförtroendet !
får väl försöka hitta ett sätt idag för jag känner mig otroligt ledsen.
och skulle kunna gråta när som helst !
och det är ingen skän känsla alls.

nu ska jag sätta fart.
leo sover just nu så jag ska passa på att fixa klart allt tills vi ska åka.
sen ska vi nog åka ganska direkt när han vaknat !

jag skriver nog senare igen ! eller i morgon !
hoppas att ni får en fin dag. trots det trista kalla vädret !


kraaam !



Inga kommentarer: