lördag 25 april 2009

vaknade med en triskel migrän idag.
dagen till ära !
och vi som hade massor att göra!
men men, man kan inte planer allt.
så petri har fått gjort det mesta själv.
vi skulle plocka ordning i trädgården eftersom veden skulle
komma idag ! 30 kubik som ska räcka ett år !
men jag va ute lite och hjälpte till.
plus att jag tog hand om Leo och lagade mat och fixade kaffe och allt sånt.
så jag tror petri va ganska nöjd i alla fall.
nu har vi 30 kubik färdig huggen ved ligger på ena sidan av huset !
och massor av tusen lappar mindre på kontot.
inget skoj. men det blir ju bättre kommande månader om vi har det klart !
så nu är det bara att börja lasta in allt i vedboden !
skönt att det är färdig hugget i allafall då är det inte lika tungt !


så idag har min migrän fått styra mitt liv.
och det är aldrig skoj !
jag hatar att ha migrän och allra helst nu när jag inte kan ta mina tabletter !
det är jätte jobbigt !
men Leo har varit så super snäll så det har gått bra !
han är i den charmigaste åldern nu tror jag !
han ler och skrattar och jollrar.
han är helt underbar !
jag badade honom ikväll. och det gillade han.
så det va vatten i hela köket.
så jag tror att nästa gång blir det att bada i baljan inne i duschen i stället !
men det va skoj och sen blev det massage och mys...
nu sover han som en liten stock ! min sötnos !

i morgon blir det förmodligen att hålla på med veden och att byta däck på bilen.
vinterdäcken blir väl olagliga efter nästa vecka.
och lite sånt små plock blir det väl !
jag ska betala räkningar och grejja också tror jag !
i övrigt så kommer barnen hem i morgon kväll.
det blir skönt.
hoppas att dom sålt av med alla majblommor. det skulle vara dunderskönt.
och det skulle göra dom väldigt stålta !


nu börjar det bli dags för oss att krypa ner.
för det blir ju tidig uppgång i morgon !
det blir det ju alltid för mig.
men i alla fall. man måste ju orka med veden och allt.
och jag vill att det ska vara klart före dopet egentligen !
men det tror jag inte att det kommer att vara !
men önska går ju !
i mrogon ska jag träna i alla fall. på morgonen
för det gjorde jag ju inte idag. eftersom mitt huvud bestämde sig för att vara jävligt !
petri och jag ska ju egentligen gå långprommenader varje dag framöver.
båda behöver komma i form.
eller han mer än jag visserligen. jag har ju tränat lite mer än vad han gjort det senaste året.
men vi är båda ganska otränade.
min kondition blev sämre medans Leo va i magen.
så nu ska man få tillbaka den igen !

nej... nu ska vi sova...
god natt på er allihopa !

kramizzar !



Inga kommentarer: