tisdag 21 april 2009

fy vale sa Leo

ja. leo gillade inte att bli vaccinerad.
just där va det gråt och elände men det gick över
ganska snabbt.
men sen tog det inte många timmar förrän han blev hängig
och mammig. och lite förhöjd feber.
så han har fått panodil två gånger .
jag vet dock inte om jag tycker att det gör någon skillnad.
nu som först har han somnat och sover ganska lugnt.
han brukar ju somna utan svårigheter runt åtta nio på kvällen.
men inte ikväll. och det har varit mycket tårar !
fy va jag lider och känner mig som en dålig mamma.

i övrigt idag blev han vägd och mätt på bvc.
så han är 3,5 månader gammal
och han väger exakt 7000 gram
och är 61 cm lång. min lilla knubbis.
han är kort. men hans kurva ligger perfekt sa hon !
vi ska dit om en månad igen. så den 20 maj. tre dagar före dopet.
men då slipper han vaccination. då blir det bara väga och mäta !
skönt då slipper man se sitt barn gråta !

idag har felicia och ellen fått sina majblommor som dom ska sälja.
och dom har varit jätte duktiga.
redan första dagen så har dom sålt för 490 :- .
toppen bra. så över hälften är redan sålda.
det tycker jag är duktigt!
jag ska också köpa 6 st. och mamma ska köpa en och hasse en och jag hoppas att lena kan ställa upp och köpa en ! så då går det nog ganska fort att bli av med dom sista ! kul att dom får dom sålda... dom lär sig massor på det !
ansvar och lite matte träning. plus att dom får en hel del motion !
dom fortsätter nog mer än gärna i morgon !

nu ska nog jag bara ta en snabb dusch och sen är det nog dags att försöka sova lite. passa på medans Leo sover och är lugn.
jag vet ju inte hur natten kommer att bli!
i morgon kommer min vän tette på besök.
det blir nog skoj !
jag hoppas att det blir bättre väder så kan man ju ta en promenad !
och jag hoppas verkligen att det blir bättre väder före varlborg.
annars kan man ju inte vara ute och titta på elden !

sov så gott mina vänner !
hoppas ni får en bra dag i morgon !!!

natti natti !

kram !

Inga kommentarer: