fredag 24 april 2009

ja... idag har jag faktiskt varit duktig också !
igår va jag ju riktigt duktig med motionen och med vattnet.
och idag har jag nästan varit lika duktig !
jag började morgonen med att elda och klyva ved.
sen började jag träna medans Leo sov morgon stunden.
och jag hann träna 43 minuter innan han slog upp sina stora blå !
sen mysade vi och jag duschade och vi åt lunch.
Leo ammade och jag åt nåt annat. minns inte riktigt vad längre !
sen gick vi ut på prommenad. tänkte inte ta någon långis egentligen men det blev en i alla fall. för det va så otroligt skönt ute.
plus att mina vovvisar behövde få en odentlig eftersom vi skulle in til stora staden idag ! så jag visste att vi skulle komma hem ganska sent.
så vi va ute i nästan en timma och Leo passade på att sova !

sen när vi kom hem så va de dags att äta lite igen.
så det blev några tuggor och sen knackade det på dörren.
det va tette och danne med gulliga theodor.
så då fikade jag med dom och pratade lite skit !
kul att träffa dom. det blir ju inte så ofta sen dom flyttade till dalarna.
men titt som tätt trots allt.
alltid skoj och jag saknar att umgås med tette.
dom åkte härifrån halv ett och klockan tio ett skulle jag åka mot viken för att hämta petri från jobbet och michelle från skolan !
så det blev ganska lagom.
hasse kom precis när jag skulle åka.
så han satte sig och drack kaffe och pratade med felicia och ellen medans jag hämtade petri och michelle. sen fikade vi snabbt och sen åkte dom och stra efter vi ! så de gick undan.
vi skulle ju fixa pass till michelle för att hon ska till tyskland med skolan i maj.
men vi kunde inte fixa det eftersom inte lena hade något legitimation.
det va trist. jag hoppas hon kan skaffa det snabbt så att michelle kan åka.
annars blir hon hemskt besviken. så det får inte hända.

felicia och ellen säljer just nu majblommor och dom har varit otroligt duktiga.
dom har på tre dagar sålt för 830 :- vilket är super duktigt tycker jag !
så dom ska vara stolta och jag hoppas att dom säljer allihopa.
det skulle då bli två tusen kronor.
och dom tjänar själva 70 kr på det ! men dom lär sig ju ansvar och allt sånt när dom säljer.
felicia håller på att spara till en digital kamera och ellen till ett par rullskridskor.
felicia har sparat alla pengar som hon fick när hon fyllde år och lite till. och ellen har precis börjat.
dom vill att vi ska börja betala dom med lite små pengar när dom hjälper till hemma och det tycker jag är en jätte bra idé men det blir ju inte betalt för allt. utan bara vissa saker. felicia har ca 300 :- nu till sin kamera och jag tror den kostar 900:- så det är ju en bit kvar. men kämpar man så kan man få ihop det !

idag va vi på city gross och handlade lite smått och gott.
mest mat.
så nu har vi kött hemma för resten av månaden och det är skönt eftersom vi inte handlar sånt från den lokala affären alls sen ca ett år tillbaka !

i morgon får vi hem 30 kubik ved.
fy va vi kommer att ha att göra ett tag framöver.
jag som va så glad att vi va klara med den andra veden.
men det ger ju bra träning och bra motion så man får väl se på det som det !
och det innebär att vi måste ta och flytta på en del saker tills i morgon så han kan köra upp last bilen på gräset !
ska bli så skönt att ha veden klar innan hösten och att den är betalad...
och när allt är inne kan jag så nytt fint gräs på den sidan !


nej nu mina vänner ska jag ta och krypa ner.
leo sover som en stock och jag är trött.
det tror jag att petri är också så han kommer nog snart och lägga sig han med.
jag skriver säkert i morgon igen !

sov så gott och vakna med ett leende i morgon i solen.

kraaam !

Inga kommentarer: