måndag 18 maj 2009

annorlunda dag !

ja, det har det varit... lite mot min vilja.
jag somnade igår kväll med migrän och mens verk inget skoj alls.
så jag misstänkte ju redan då att det skulle hålla på idag med.
och visst va det så.
jag vaknade med migrän. dunk dunk. och ville helst bara somna om.
men upp gick jag och kaffe blev det med två panodil.
och sen ville jag somna om, men leo va vaken och ville ha ren blöjja och kläder.
och tjejerna skulle till skolan !
så det va bara och bäska med.
när tjejerna hade åkt till skolan, skulle jag söva Leo och sen sova en stund. men då ringde telefonen stup i ett. så det va meningslöst att försöka.
och tur va väl det. för sen kom carita förbi och tog en kaffe.
och det piggade upp. så när hon åkte kände jag mig mycket bättre och piggare.
det är ju skönt när det blir så.

då ringde mamma och vi hade bestämt att vi skulle köra skräp till tippen.
så klockan fem kom hon hit med en kärra och vi lastade på.
barnen har varit hos kevin och lekt idag.
och blivit blöta och härliga....
tvättmaiskinen går ju på högvarv dom dagar då det regnar !
dom hade i alla fall haft skoj, och det är huvudsaken.
det blev ett stort lass till tippen. och i morgon blir det att städa här inne för då kommer prästen.
och då måste det se fint ut känner jag !

jag orkade inte träna i morse så det blev nu på kvällen. en halvtimma med Leo på magen. det funkar ju bra... så det blev fem minuters jogging.
det va inte lika lätt med leo på magen.
däremot så har jag kastat in ved idag så det ger ju lite förbränning det också !
och jag hoppas att det visar sig på vågen i morgon !
blir ju så glad om det så bara är ett par hg ner.
i morgon ska jag gå långis med svea så hon inte känner sig bortglömd.
jag saknar Diesel enormt mycket och tänker massor på honom.
det känns så konstigt att inte höra honom.
tänkte på det när jag gick upp för trappen då brukade han alltid komma springande och följa med upp och lägga sig och grymta lite i sängen... men nu gör han ju inte det mer här hemma.
och det känns i mitt hjärta !
men han har det ju bra trots allt.


nu är det dags för mig att uppsöka drömmarnas land.
men jag skriver i morgon igen !

kram på er
natti natti !

Inga kommentarer: