onsdag 20 maj 2009

ja, idag har vi varit på bvc. det gick bra.
och det va skönt att det bara va ett vanligt besök. ingen vaccination.
det blir det nästa gång.
och det gillar vi inte.allra helst inte leo.
han tycker det gjorde super ont.
och det gör ju att jag med lider.
får ju hemskt dåligt samvete.

idag gick det i alla fall snabbt och lätt.
vikt och längd och lite prat om mat och dryck
och förkyldningar och tänder !
så vad ska jag säga. han är perfekt min lilla kille.

han väger just nu 7420 gram
och är 62 cm lång(tror jag de va)
så han har gått upp 420 gram sen sist
och vuxit ca 2 cm och det är alltså en månad sen vi va där sist.
så det känns kanon. han har börjat stabilisera sin vikt lite. förra månaden hade han ju gått upp ett kilo och månaden innan det 1,5 kilo.
så nu börjar tillväxten gå lite långsammare,
vilket nog är bra för hans del.
han ser ju ut och må bra och han äter ju när han är hungrig.
plus att han nu även fått smaka lite purré.

han är lite hostig och snuvig.
men det trodde bvc tanten berodde på tanden.
eller på den förkyldning som går just nu.
så jag hoppas att det beror på tanden och att det går över snabbt !
stackare... det är ju aldrig roligt att vara sjuk.
och dessutom vill jag inte ställa in dopet. det vore trist !

min vikt hade minskat ytterligare lite idag.
närmare bestämt sju hg mindre än igår.
vilket känns väldigt bra.
jag hoppas att minst två hg till kan försvinna innan lördag.
min syster väger nu 5 kg mindre än mig.
och jag önskar att jag vägde som hon just nu.
för då skulle jag vara nere på mindre än jag vägde innan jag blev med Leo
plus att det skule vara min lägsta vikt jag vägt sen jag va typ 17 år.
så önska kan man ju !
eller hoppas att dom här fem kilona försvinner innan den 16 juni. då jag vägde som minst sist.
det är väl bara att satsa på det. att på en månad gå ner fem kilo. jag har minskat ca två kilo i månaden sen Leo föddes.
så jag får nog satsa på att nå mitt mål till augusti.
och att nå ner till min riktiga mål innan nyår.
i så fall skulle jag väga 70 kilo vid nyår.
och det vore ju inte helt fel....
kanske 65 innan min födelsedag i februari...
häftigt !


tre dagar kvar nu till dopet. och lite grand kvar att fixa.
men det ska nog gå bra !
får piska gubben lite så vi sammarbetar och hinner allt.


nu är jag trött och borde nog gå och sova !!
nyduschad och nyrakade ben.
och nyklippt....
kan det bli bättre !!!
full fart i morgon !!!

härligt !

sov så gott i natt !

kramen !



Inga kommentarer: