onsdag 15 juli 2009

det är så härligt med såna dagar då man känner att man har energi till att göra en massa saker.
en sån dag har det varit för mig idag... började morgonen kanon bra. pigg och utvilad.
så vid tio halv elva hade jag travat 40 skottkärror med ved och kastat in lite där inne. så nu är det dags att köra in ett par skottkärror i stället.
men det får i såna fall bli morgon för idag va det för varmt trodde jag !
men sen gick dagen, jag fixade mat och petri och jag och Leo åt tillsammans. mysigt. sen sövde jag Leo och han fick sova med petri vid källaringången när petri höll på med båtmotorn så klippte jag nästan hela gräsmattan, för när det bara va lite kvar ville inte leo va med pappa mer.
så det va bara att ta lilleman och amma och slappa lite. men sen ville jag ju duscha eftersom jag blev svettig så då eldade jag och så tänkte jag att jag kan likaväl träna medans jag väntar på varmvatten. så 40 minuters träning blev det !
och sen fick Leo bada före mig. för sen ville han ha en liten tupplur igen.

petri har hållt på med båten hela dagen.
den blir nog klar snart förhoppningsvis.
för snart vill jag ha lite tid med min man !
önsketänkande kanske...
men mysigt !

så i morgon hoppas jag att vågen pekar lite lägre än idag. annars blir jag ledsen..
när man gör allt i sin makt ...
det är fjärde dagen jag äter modifast i stället för lunch idag. och jag hoppas att det ska visa sig på vågen också.
i stället för att ta en hel påse som jag inte klarar eftersom det är nästan tre dl man ska dricka då så tar jag halva påsen . på så sätt slipper jag även köpa jätte många till. för dom kostar ju mycket... eller 145 för åtta påsar och det är ju bara åtta dagar i så fall. men om jag tar halva så blir det ju 16 måltider. och jag tror jag räknade att jag hade 29 påsar. så då skulle det räcka 58 dagar i stället. och jag tänkte egentligen inte hålla på mer än en månad. men kanske gör jag det i alla fall.
om det ger resultat så håller jag på ett tag till om inte så skiter jag i det !
men man kan ju alltid hoppas..
svea har ju gjort sig illa i tassen så det blir inga promenader just nu för hon går på tre ben.
men när hon blir frisk hoppas jag att vi kan gå igen.
Leo tycker om att sitta i sin sittvagn. vi bytte ut liggdelen härom dagen och det funkar jätte bra.
han sitter och pillar och leker och tittar på allt runt omkring och ser ganska nöjd ut.
så då kan det bli mer promenader ! härligt !
jag hade hoppats på attt få med petri men det blir nog inte så !
han har för mycket att stå i! eller? hi hi !!

nu börjar det bli dags att krypa i säng.
så det blir att ta nya tag i morgon !
får se om det blir norrkpöping i morogn.
det beror lite på vädret !
i så fall blir det att fika med malin ! men som sagt Leo gillar inte att åka bil när det är varmt så det beror på !

jag skriver i morgon igen förmodligen !

ha de gott så länge och ha en bra natt !

kram på er !

Inga kommentarer: