söndag 12 juli 2009

olikheter !

har ni någonsin funderat över vart ert liv är på väg ?
jag funderar ganska mycket på det !
eller jag tror jag funderar för mycket på det !
men man måste nog ha ett mål för att må helt bra.
och jag har inget mål alls direkt nu !
jag mår inte överdrivet jätte bra heller.
men det vänder nog snart !
man kan ju inte ligga på topp jämnt !
min man och jag är ganska olika på vissa plan.
och det är ju till viss del bra !
men så undrar man. hur mycket man ska ha tålamod med. och hur mycket tid man ska lägga åt sidan för sin mans skull.
det är sånt som kommer upp titt som tätt i mitt huvud.
som ni säkert alla vet, i alla fall dom som känner oss.
så har petri fritidsintressen som kräver mycket tid.
och precis som petri säger så kommer ju fräsen leda till att han kan göra lite jobb hemifrån vilket kommer leda till pengar !
men undertiden så ska jag ha tålamod med att det tar tid att bygga den och att han inte har tid med allt annat. som tex sin fru, sina barn och hemmet.
så hans motivering för att övertyga mig om att det kommer att bli bra är att det kommer bli pengar i slutändan... men nu har han hållt på och bygga fräsen i tre år. och den är inte klar än på långa vägar och då känner ju jag att det känns ganska tröstlöst hur många timmar jag lagt saker åt sidan för hans skull att den ska bli klar.
vad borde jag ha hunnit med i stället...
ja ni. mina vänner. nu är det båten som tar all tid.
och jag kan köpa motiveringen i att han vill ha den klar så att han kan stoppa den i yxningen så att han kan åka och fiska på sina lediga stunder.
men hallå ???? jag då ???
när finns min tid???
jag får be om att han tar Leo medans jag duschar och det är på hans villkor när det blir...
och visst som sagt. jag stöttar. men hur mycket ?
missförstå mig nu inte.
petri är mitt livs kärlek och jag har aldrig varit lyckligare.
han är min bästa vän och för det mesta har vi skojjigt tillsammans och oavsett vad vi tar oss för så brukar vi kunna få det mysigt !
men så kommer såna här tillfällen då jag blir lite ledsen att han inte kan avsätta i alla fall ett par timmar till att göra sin fru lycklig !
tillexempel gå och strosa i några affärer som inte heter jula, clas ohlson eller något liknande.
kanske bjuda sin fru på restaurang. eller något mysigt café. enbart för att få se mig le.
för att ge mig energi till att vara hemma och sköta hus hem barn, bebis, bil vovve och allt annat !

så vi hade den diskutionen idag.
jag ville kolla på maxi efter att vi hade varit på jula och på loppis.
men jag fick bara svaret att han ville hem och hålla på med båten.
så jag frågade om vi inte kunde fika hos någon när vi ändå va i stan...
menicke.. så vi åkte hem...
och jag sa tillsist att jag va ledsen för att han aldrig ger mig någon tid.
han blev tyst. och han är fortfarande tyst.
vilket förmodligen innebär att han inte kommer prata med mig på hela dagen om ens i morgon !
vilket gör mig ännu mer ledsen och vilket innebär att jag drar mig mer och mer för att ta upp saker jag tycker är fel och vara ärlig !
men men. npågon gång kanske min tid kommer.
att jag får komma ut bland folk. se världen.. hi hi !
eller att min man bjuder ut mig på ett mysigt fik.
att han ger mig uppmärksamhet och ger mig ny energi.
men troligen inte änpå länge !
kanske den dagen då han inser att tiden på jorden inte är såååå lång !



ja ja.... jag hoppas att ni inte misstolkar detta inlägg.
vi har det inte dåligt.
det är bara jag som skriver av mig !
om våra olikheter som oftast inte stör oss.
men som idag gjorde det ordentligt !
och idag är en sån där dag då jag vill ha mer i livet än att sitta med en bebis och prata i tv rummet och längta efter min man .
idag vill jag mysa med min man och min bebis.
ta en romantisk mysig promenad.
prata med en vuxen.
och bara vara !!!
önska kan man !
men det är sällan önskningarna slår in !


hoppas att någon där ute har en mysdag !!

kram på er !

Inga kommentarer: