lördag 27 mars 2010

en härlig lördag går mot sitt slut !

ja vi har verkligen haft en toppen dag idag!
jag har hunnit med lite tvätt och målning av ett par hyllor.
jag har även handlat och lagat en god middag bestående av köttfärspaj och fetaostsallad som alla i familjen uppskattade.
idag har vi haft min mamma på besök och det va jätte skoj !
vi har tagit det lugnt och pratat lite och mysat med barnen !
en toppen dag helt enkelt !
leo passade på att charma sin mormor totalt...
han är för go min lilla kille !
han passade även på att bajsa eller spränga en blöja med bajs... hur kan man få det att rinna ut från alla kanter !! ??? jag vet inte men han lyckades det lilla trollet...

nu sover han som en stock eftersom han bara sovit en gång idag !
så han somnade klockan 19 ikväll, alldeles jätte trött.
det börjar bli dags för mig också eftersom leo va vaken mellan 4och halv sex i morse och kräktes lite.. han hade nog en massa slem av hostan i halsen !
så nu är jag trött.
felicia och ellen ligger och ser på körslaget i soffan.
och michelle är på sitt rum och läser en bok.
petri eldar och ska hoppa in i ducshen och min lilla vovve ligger och susar här bredvid...

idag är jag i vecka 17. gick in i vecka 17 igår.
och jag har hittills under graviditeten gått upp 5 kilo.
jag tycker det är för mycket. men samtidigt är det väl bra .det ger ett snitt på 0,3 kilo i veckan knappt.vilket då skulle leda till om jag håller det här tempot att jag kommer gå upp ca 11 kilo totalt.. vilket jag betvivlar !
jag tror jag kommer landa på ca 20 även denna gången !

den 12 april är det dags för ultraljud. det ska bli skoj !
jag tycker min mage krymper just nu.
vilket säkert beror på att den ändrar lite form..
jag känner ju bebisen då och då !


nej, nu ska jag se om det finns något annat vettigt att göra !
hoppas ni får en toppen helg!

puss och kram !
god natt !


Inga kommentarer: