måndag 22 mars 2010

mycket!

de senaste dagarna har vi gjort en massa.
en hel del förändringar av hemmet.
och det är ju alltid kul även om det också är jobbigt och tidskrävande.
när leo också vill vara med och hjälpa till får man ta en liten bit i taget så det tar ju lite tid. men samtidigt så är ju det bra för då har man gott om tid på sig att tänka ut nya idéer och se till så det blir som man verkligen vill.
så nu är det vitt på väggarna i vårt sovrum.... och en fotovägg där alla ramar är svarta. mycket snyggt måste jag säga. sängen är svart och på den har jag ju vitt spets överkast och gardinerna är numera vitsvartsilvriga.... än så länge är jag ganska nöjd.

leos säng ska vi ta hem från syrran så att han kanske vänjer sig att sova i egen säng lite då och då !
bebisen kommer ju i spetember så då kommer vi ha två vildbattingar som ligger i vår säng ! så vi kanske borde skaffa större säng ! hi hi !


felicia och ellen har varit sjuka i helgen så dom fick vara hemma en extra dag eftersom jag inte vill att dom ska smitta ner alla andra i skolan !
men i morgon får dom gå !
leo mådde bättre unde helgen men nu är han hostig och snorig och har det feber till och från.. han som aldrig tidigare haft något åker på någon smeta som både ger snuva och hosta och kräkningar och feber... min lilla gosse..
men han har ett gott humör i alla fall..
idag va vi iväg och handlade näs spray till honom för dom påstod på sjukvårdsrådgivningen att det även fungerade som slemlösande i halsen och luftrören. jag vet inte om det stämmer och jag har inte märkt någon skillnad. men jag hoppas att han mår bättre i morgon !
idag har han i alla fall ätit bättre vilket känns som ett friskhetstecken !


nu börjar det bli dags att krypa ner...
jag kommer att lägga ut bilder på vårrenovering av vårt sovrum.
när det börjar bli klart !

snart är det dags för rutin ultraljud.
om två och en halv vecka.
så det ska bli mysigt !
snart får vi även komma till bm och lyssna på hjärtljuden !
och det är ju otroligt mysigt !


nej.. här sätter jag punkt och går och lägger mig !

natti natti ....

kram !

Inga kommentarer: