onsdag 2 juni 2010

duger det ?

hej på er därute !

så skönt att kunna känna lite lättnad.
har kännt mig så otroligt pressad över allt som ska göras, bör göras och måste göras och av alla bekymmer som hopar sig . kommer ett så kommer tydligen flera.
och eftersom petri fått jobb så fick vi en sån där mellan månad så vi fick knappt inga pengar.
och min akassa kan tydligen inte påskynda något. så just nu de senaste tre veckorna har dom försökt öppna mitt brev säger dom !
man undrar ju hur långt det kan ta...
så dom skulle ringa denna vecka. men det har de ej gjort än så länge.
så jag får väl ringa till dom idag igen.
inget kul att behöva tjata känner jag !
så jag hoppas att jag i slutändan kan få retroaktivt från dom så att det blir lite extra pengar i kassan i juni.
i övrigt så känne rjag pressen att allt måste vara så fint.
trädgården ska vara på ett sätt och bilen och barnen och jag.
och inomhus.
så jag städar och fejjar och klipper gräs och plockar ogräs och fixar. men jag känner aldrig att jag gjort tillräckligt !
eller rättare sagt jag känner alltid att alla andra tycker att man ska göra mer för att det ska duga.det känns som om alla kollar snett på en.
kanske är det bara jag, eller så är det så här i denna lilla byn. att man ska ha de på ett visst sätt för att duga. och alla våra grannar är ju trädgårdintresserade så dom har fina blommor och inte ett enda fel på tomten !
sånt känns som lite av en press.
medans vi har en skrotupplaga på tomten....
känns det som ibland i alla fall !
även om petri nu bara har saker i garage uppfarten. så känns det som om man inte ska ha en extra pinal på tomten för att duga.
så det känns många gånger jobbigt !


idag ska jag damsuga och torka golvet.
och disken och tvätten.
och så ska jag försöka trimma diket eller om petri gör det !
vi ska även fota en massa saker och vara ute en stund eller två.
kansek hinner jag med att fika med någon också !
igår storhandlade vi. så det blir väl även att packetera köttet idag och fixa till mat.


barnen har friidrottsdag idag.
leo är inte lika snorig idag så det känns skönt.
han har heller inte ammat på hela natten utan tagit flaskan.
så nu har vi slutat amma.
vi får se hur det går att söva honom ikväll. igår kväll va han arg i ca en halv timma.
men sen har det gått toppen hela natten !


nu ska jag fixa till oss och sen jaga damsugaren !

kram på er !

jag lägger nog in lite sommarbilder under dagen !

bye bye !



Inga kommentarer: