lördag 7 augusti 2010

borta bra men hemma bäst !





jaa.... nu är vi äntligen hemma igen !
borta bra men hemma bäst som sagt va !
men vi har haft tre dagar och två nätter borta
och det tycker jag va mer än lagom !
jag saknade mest av allt min säng.
så det va så skönt att få komma hem och
sova i sin egen säng med sin egen kudde.jag njöt verkligen i natt. vi kom hem fredag kväll vid halv
sju tiden ! och Leo somnade vid halv nio. jag somnade väl vid
elva helt slut.... petri satt och pillade med sina nya fiske grejjer hela
kvällen och va så nöjd...stugan i ullared.


resan har gått bra . barnen har varit fantastiska.
Leo har varit jätte duktig i bilen trots allt åkande.
petri har gjort allt han kunnat för att roa barnen.
och mamma och Ronny har varit jätte roliga att ha med !

jag kan nog inte vara mer nöjd!
huset vi hyrde va toppenbra. det va rymligt och alla kunde röra sig fritt
utan att gå varandra på nerverna !
jag har sovit dåligt och haft huvudverk alla dagarna vi va borta.
men överlag så har allt varit så bra så de kan man stå ut med.

tjejerna fick handla för ca en tusenlapp var.
och då fick dom en lista att gå efter.
skolryggsäck och kläder skulle dom handla.och lite hygienartiklar. och det gjorde dom ! sen hade dom tvåhundra som dom fick handla precis va dom ville för och det använde dom tillbåde leksaker och godis.
dom va jätte duktiga !

Leo har fått ett flertal nya bodys.
fyra eller fem byxor
ett regn set med byxa och jacka.
några leksaker bla klossar som man ska lägga i en burk.
och en traktor och ett fiskespö.....
till bebisen köpte jag några bodys, tror det va två stycken.
två pyamas och ett par byxor.en sån där ställning som man ställer i badbaljan så man slipper använde bägge händerna när man ska hålla bebisen utan har en hand som man kan tvätta bebisen med.
en nappflaska till bebisen och en till Leo .
en amningsfilt till bebisen.
jag har säkert glömt någe.
till mig själv blev det tre linnen ett par leggins.
en bh och fem trosor.
lite smink och en deo och en massa rakprodukter.
ett träningsbälte för att träna magen efter bebisen kommit.
en ny handväska eftersom jag inte hade någon.en ny kaffe kopp och en ny frukosttallrik.
och så blev det två ramar med plats fär sex kort till alla barnens foton som jag ska göra i ordning till fotoväggen här i tv rummet.
lite godis och lite matvaror blev det också.
köpte lite grejjor till kimmarna också som tack för hjälpen med svea.
och michelle fick ett skin till sin bärbara dator.så alla är nöjda och glada tror jag !


petri köpte mest fiskesaker och lite verktyg.
så han är nig väldigt nöjd.han har varit ute och fiskat idag och testat lite av de nya sakerna.
jag och barnen va med en stund sen åkte vi hem och tur va de för det blev mer och mer regn.... ! jag hämtade honom från sjön vid halv sju och då vräkte det ned. !


snart är det dags för mig också att sova.. ska natta tjejerna snart...Leo sover gott....


magen mår föresten bra...jag va på tillväxtultra nummer två innan vi åkte till ullared.
och bebisen växer. men är liten !
men den följer sin kurva ganska bra !
fick träffa läkaren också.
han sa att allt såg bra ut och att vi skulle testa att föda den
normala vägen och om det inte funkar ska vi boka ett planerat snitt en vecka efter beräknat förlossnings datum .men förlossningen måste starta naturligt och domkommer inte att ge mig verkstimulerande dropp eller liknande för att påskynda.då är det mer riskfullt.
det enda dom kunde göra för att förlossningen ska starta är en hinnsvepning ca en vecka innan datumet. 9/9. så runt den 1-2 september kan barnmorskan göra det !
jag ska till henne på måndag så jag tänkte jag skulle prata med henne om det då !
här kommer bilder !vecka 36.bebisen i magen !





Inga kommentarer: