måndag 2 augusti 2010

regn.........

inte är det kul att vakna till regn.
och allra helst inte när man är så trött
så att ögonen åker hiss.
det blev lite sent inatt.
kim och kim va nere så dom åkte inte förrän strax
efter ett. och vi la oss väl ca halv två.
och somnade kanske två.
så idag känner jag att jag är såååå trött.
och så regnar det också på de.
inget skoj ! vi skulle fixa med veden idag så det va ju
mindre skoj att regnet kom !
men petri får väl fortsätta i källaren och jag får väl
fortsätta här !vet inte om jag skulle ta och lägga ut något
på tradera. lite små korta aktioner.
för det drar ju ihop sig för bebis att komma också så jag kan ju inte lägga ut massor och sen inte hinna med det !
just nu har jag bara alla kims skor och jeans ute och det går skapligt för henne med försäljningen !
och idag tar aktionerna slut så vi får väl se hur det slutar !
jag hoppas hon får en slant eftersom hon lixom vi har ont om pengar !

jag ska snart klä på Leo lite regnkläder och gå ut och ta in ved.
för jag vill duscha!
och Leo behöver komma ut lite annars blir han knas.


två dagar kvar sen får jag se lilla bebisen på ultrat igen.
och tre dagar kvar sen får vi shoppa i ullared.
vi kommer att bo i en stuga på landet 5 km från ullared
så det blir nog mysigt för om jag fattade det rätt så fanns det djur på gården. så då kan tjejerna och Leo titta på kossor och kanske andra djur.
jag tänkte även att vi skulle stanna i gränna och kolla polkagris tillverkningen.
det har inte barnen sätt och då får man en chans att sträcka på benen och Leo kan springa av sig lite !
han orkar inte sitta still i bilen i fyra timmar !


kommande dagar ska jag skriva lite inhandlingslistor på vad vi ska handla där nere.
både till tjejerna och till mig och till hushållet och leo och bebisen ! och lite annat.
ska ju försöka kolla efter julklappar också !
så jag ska skriva ner eftersom tjejerna måste handla trosor och strumpor och skol saker och en massa annat. och dom kommer ju få titta lite själva !
så jag ska denna gången vara noga med att räkna och kolla och trixa så vi får med allt viska !
sist blev det lite väl mycket onödigt bara för att det va billigt och då missade jag hela smink avdelningen !
denna gången ska smink handlas och hygien produkter och en massa kläder. och kökssaker.
sen fyller ju kim år i slutet av augusti så då kan man passa på att ta presenter till henne också ! och får man klart hälften av julklappar och alla höstkläder så ska man ju vara glad!


nej.... nu ska jag gå ut till veden så jag får det gjort!
i detta vackra regnväder !
men jag kanske skriver senare igen !

omröstningen på min blogg här där frågan va vilket kön det är på bebisen är avslutad nu och de flesta av mina läsare som röstat tror att det är en lite tös som ligger där inne.
så vi får väl se om ni har rätt även denna gången !


ha en toppen dag trots regnet !

kram kram !

Inga kommentarer: