måndag 2 augusti 2010

hoppas denna dagen blir bättre!

ja hoppas kan man ju i alla fall !
vaknade i går med regnet slående mot fönstret.
och det va ju denförsta dåliga nyheten på dagen. sen blev allt fel hela dagen tror jag.
i vilket fall så va barnen jätte duktiga och tog tillsammans med kim in hela den klyvna högen med ved och det va inte lite. dom staplade den och va super duktiga.
leo och jag hjälpte också till lite.
petri och kims pojkvän bar upp saker på vinden och klöv en massa ekstockar så det blev gjort också ! och jag fixade med mat och städning lite sånt som jag klarar.
men jag hade sååå ont i ryggen igår och leo va på klåfinger bus dag.
han gjorde verkligen allt han inte skulle och slogs och bets.
så jag vaså deppig på eftermiddagen och kvällen.
min ork tog väl slut helt enkelt.
blir väl så när man aldrig sover. och försöker klara allt orka allt. aldrig be om hjälp trots att man kanske borde.
jag är ju trots allt höggravid. men vill så mycket mer...
kanske får ta ner kraven på mig själv ett par snäpp så att inte humöret påverkas.
idag ska det bli en bättre dag än igår kan jag lova i alla fall !

så jag ska fixa i ordning mig nu på morgonen tänkte jag.
sminka mig för det har jag inte gjort på två dagar och det kan också göra att
jag känner mig mer hängig än jag brukar.
så ska jag se till att tvätta och sortera lite tvätt och sen ska jag ta disken.
sen handla och fixa matsäck och packa till mig och leo och petri.
tjejerna kan packa själva.
och så ska jag skriva inköpslistor så vi vet ungefär vad det är vi ska handla !
i morgon efter ultraljudet bär det av mot ullared.
först ska vi stanna i norrköping på sjukhuset och göra ultraljud. och hoppas att vårat lilla hjärta där inne har vuxit och mår toppen.
sen ska vi vidare och då blir nästa stopp i gränna där vi ska gå runt och mysa en stund. dricka lite kaffe och köpa polkagrisar och titta på tillverkningen av polkagrisar det kan vara kul och lagom att få röra lite på sig efter ett par timmars resande !

sen vidare till stugan och packa upp fixa lite att äta och sen tar vi en kort tur till ullared och fixar med kortet och kollar runt lite redan på onsdags eftermiddagen om vi hinner.
sen sover vi gott och laddar för hård shoping hela torsdagen.
och sen sover vi en natt tillför att sen åka hem på fredagen.
kim ska vara vovvevakt till Svea så dom kommer nog bo i vårt hus så länge !
det ska bli så skönt att komma ut lite från Gusum.
samtidigt som det kommer bli en jobbig resa när man är höggravid.
men jag hoppas att både petri och mamma och ronny och barnen hjälper mig med Leo så det inte blir jätte jobbigt !
jag ska ju handla till mig, Leo, bebisen, hjälpa tjejerna. och vissa julklappar. och så kommer jag väl få hjälpa petri också och även handla present till kim som fyller år snart !
så jag kommer ha en hel del att försöka komma ihåg.


men nu ska jag sätta fart med det jag har att göra idag!
skriver kanske mer senare !

puss och kram på er !

hejsvejs !

Inga kommentarer: