tisdag 31 december 2013

ett alldeles nytt år.

nu är det här, 2014. ett alldeles färskt nytt år med allt vad det innebär.
kanske en nystart för en del, kanske inget speciellt för andra och vissa kanske nått sin milstolpe. i vilket fall så är det ett nytt år som all la firat in med skumpa, raketer och god mat och annat.
jsg däremot kämpade ända fram till halv tio då slog jag ihop på en av barnens saccosäck på golvet i vardagsrummet...... så trött.

men vaknade vid tolv slaget och kollade raketer med leo från balkong fönstret och petri kom också upp och tittade.
leo de yrvakna lilla trollet tittade förundrat på raketerna och sa yrvaket. mamma de ser ut som raketer, va vackert. sen somnade han om olika fort.

tidigare på kvällen va vi i Söderköping på rådhustorget och lyssnade på vacker musik och ett tal.
ganska mysigt.

idag är det en första januari, dagen då det startar. vad? jo allas ny års löften och kallad nya liv. och det gäller ju lite mig med.
jag ska starta detta nya år med noll tolerans på att äta fel , men det är mest för att sista månaden har jag inte skött mig alls. varken med träning eller kost. nu får det bli ändring på de. operationen närmar sig ju.
dags att ta tag i joggingturerna igen.

god morgon världen, gott nytt år.......

//Elin//

Inga kommentarer: