måndag 30 december 2013

nyår

nyårsafton idag, sista dagen på året. ett ganska bra år har de varit. upp och ner visserligen men så är det ju alltid i livet.
jag har jobbat i två dagar. 7-17 så två långa pass med bihåleinflsmmmation. men med lite panodil så gick de också blir skönt sen när lönen kommer.

jag börjar det nya året med att jobba min sista månad på jobbet fram till sommaren. då får jag komma tillbaka. jag trivs så bra så det känns trist att behöva va borta ett tag. men jag ser också fram i mot att januari ska ta slut för då kommer jag att få min bukplastiksoperation. och det har jag längtat efter ett så länge. nu äntligen kommer jag få bort min mage.
det finns lite att försöka få bort innan. några kilo vill jag hinna gå ner. så det blir att kämpa lite dom här kommande veckorna.


idag ska jag städa huset och slänga in en kalkon som vi ska avnjuta ikväll. vi har också en flaska skumpa som vi köpte när vi skulle bo på hotell i höstas, den blev inte upp drucken då tur för oss .


om fem dagar fyller varan lilla leo fem år. tiden den hsr gått fort. och två troll till har kommit efter honom. helt galet.
så nästa helg blir det kalas. mysigt.


i morgon börjar jag med min diet. så noll onyttig heter. första veckan eller tio dagarna blir det fasta. och daglig träning. förhoppningsvis en massa promenader också. men jobbet och familjen tar ju mycket tid så det blir på deras villkor. men jag hoppas kunna plocka i alla fall sex kilo innan operation.
det kommer bli tufft, men jag får bita ihop. det ska gå...


jag får passa på att önska alla ett gott slut och en god start på de nya året.

//Elin//

Inga kommentarer: