tisdag 15 januari 2008

friskis och svettis

hej!
nu är det kväll och jag måste säga att min kropp har fått en ordentlig genomgång idag, nu vet den att den lever, om inte annat så vet den förmodligen det i morgon.
det första jag gjorde i morse va att gå ut och gå i 30 minuter ca. med vovvarna. de va skönt.... trots att jag inte alls va på humör för att gå egentligen. sen efter när jag kom in tränade jag 20 minuter hårdträning på maskinen, min första dryckes paus va efter tio och en halv minut. sen fortsatte jag i tio minuter till, känndes så bra att klara det.
sen eldade jag och klöv ved och fixade med tvätt och disk. och så duschade jag. sen har jag bara tagit det lugnt resten av dagen. det behövde jag kände jag. så nu ikväll hade jag lovat syrran att vi skulle gå på friskis och svettis, så det gjorde vi, och det va riktigt kul. lite pirrigt första gången så här när man kom in, men när man märkte att vi alla va där av samma anledning så blev det lättare. det va skoj. hon körde hårt med oss. men så himla skönt...
vi pratade om att försöka vara med två dagar i veckan så ofta vi kan. och det ger nog en hel del för både syrran och mig, jag vill ner under 100 NU. men jag måste vänta några kilon innan det händer. men jag känner mig smidigare och i bättre form än jag någonsin varit tror jag...

idag har jag ju exakt gått ner 33 kg och på fredag är det exakt 4 månader sen operation. så det känns underbart att ha klarat av så mycket. ändrat mitt liv helt. och jag fösöker verkligen göra något bra av denna möjligheten, jag vill inte stanna i vikt som en del viktopererade har gjort , det är så synd om dom, och hemskt.. jag vill inte stanna, utan nå min målvikt helt innan det gått ett år efter operation, alltså i september...

i morgon ska jag nog inte träna utan bara gå, men jag vet inte om jag klarar av att hålla mig borta från träningen, kanske tränar jag lite annat i stället kanske med X-boxen. jag vet inte...

jag skriver mer i morgon och berättar hu den dagen ser ut, för nu är det dags för mig att sova !

kram och på återseende !!!

Inga kommentarer: