torsdag 17 januari 2008

friskis omgång nr 2

idag är det den 17 januari och jag har varit aktiv idag med. va jätte trött och hängig i morse, ville bara va ensam och helst av allt få sova vidare ! men det gick ju inte barnen skulle till skolan och Malin skulle komma och gå prommenad... så det va bara att pallra sig upp ur sängen ! och de va väl bra det...
jag gick en 30 minuters prommenad med Malin och hundarna i skogen, de va ganska skönt, sen fikade vi och jag glömde bort att äta mellis... men vissa dagar är ju såna....
sen städade jag lite och duscheade och pratade i telefonen och hämtade barnen. sen lagade jag mat och hämta Petri, idag tog jag bilen ner dit. skulle ju ändå till friskis och svettis, det skulle bli så stressigt om jag skulle ha gått. sen åt vi och sen va de i princip dags för mig att åka.

kvart i åtta började vårt gympa pass. 60 minuter terror, men rolig terror. va lika skojjigt som i tisdags. så jag ska fortsätta. har träningsverk som bara den, men det känns bra, och jag kommer förmodligen ha minst lika hemsk träningsverk i morgon.... men jag känner mig duktig och jag känner att mitt självförtroende har ökat massor... och jag vet att jag kommer att klara av att gå ner till min målvikt... kroppen känns som om den mår så pass mycket bättre, ett kilo til så har jag gått ner hälften av vad jag ska ner...... fy va mycket jag vägde från början, ofattbart.... men dit ska jag aldrig igen ! nu ska jag ner och jag ska må bra och jag ska få fler barn*ler*

i morgon ska jag in till eva och hjälpa henne med festen och lämna barnen till stan och fixa. men först på morgonen ska jag gå långis med vovvarna och kanske bara kanske träna lite..... men det beror på hur mina ben känns i morgon !
på lördag ska jag på 30 års fest !

nu är det dags för mig att duscha och sen hoppa i säng !

kram och på återseende !

Inga kommentarer: