onsdag 19 mars 2008

6 månaders dagen är här !!! !

hej !
idag är det på dagen 6 månader sen operationen. och jag lyckades med mitt lilla delmål, idag väger jag 92,6 kg. vil
ket innebär en viktminskning på 45,1 kg. i snitt blir det 1,8 kg i veckan. men det stämmer inte riktigt. jag går ca ner 1 kg i veckan, snittet blir ju högre eftersom jag tappade 17 kg bara första månaden.
känns så skönt att jag kom under 92,7 tills idag. sååå nöjd. tills min sju månads dag skulle jag vilja satsa på 85 kg, men det tror jag inte att jag klarar. det är ju trots allt 7,6 kg och det går jag inte ner på en månad. så jag får väl sätta upp ett mer realistiskt mål, till första maj ska jag väga 85 kg, då kan jag åka och fika med janne och linda och perpe. då kanske dom blir hur chockade som helst ! fniss!

jag åt ett par choklad ägg igår, smakade av godiset vi köpt till påskäggen. men fy vad jag mådde illa. men va ändå så himla choklad sugen, tro
r främst det beror på att jag ska ha mens. helt fruktansvärt kom jag på att det va i alla fall. sugen så man kan döda för det och sen när man får det så vill man bara kräkas för att man inte tål det !! suck. men de innebär ju att min mage fungerar som den ska ! och det är ju bra.. men ibland skulle man vilja stänga av den funktionen. jag åt liksom bara tre ägg. men men !
jag ska inte äta fler ägg nu på ett bra tag. jag ska ner mer !
6 månaders bild..

michelle fick ta halvårs bilder på mig nu på morgonen. jag vet inte om det syns så mycket skillnad sen sist. men jag gör som vanligt. lägger ut en bild sen ganska länge tillbaka och en nytagen så ser man skillnaden. det är lite skojjigt !!! det värsta är väl att den där magen lilla magen längst ner är såååååå svår att ta bort. får väl göra fler situps, eller vad man nu ska göra !

ja ja, här kommer bilderna. och jag skriver förmodligen igen senare !

puss !

1,5 mån efter op
6 månader efter operation !










1,5 månader efter op
6 månader efter operation !

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till att du klarat det mål du satt upp. Och jisses vilken skillnad vännen helt sjukt.
Hoppas ni mår bra.
Kraam Tina