tisdag 18 mars 2008

snöig kall dag !

så va de tisdag ! och en hel massa snö har fallit ner över vår lilla by i natt. inget skoj alls eftersom jag trodde våren hade kommit. men det kan ju bli så här vi påsk tid, det är ju inget ovanligt.
idag började dagen med att jag försov mig lite grand, jag va visst trött som tusan, vaknade tjugo över sju, men då hade barnen redan klätt sig och kammat sig så det va ju lugnt. det va bara frukosten som skulle fram. och fem i åtta va vi på väg till skolan. så dom kom i tid i alla fall.
efter det åkte jag hem och åt frukost och fixade lite saker på datan. och sen tog jag mina två bästar och gick till skogs. va faktiskt ganska mysigt med snön i skogen och vovvarna tyckte att det va väldigt skoj att springa omkring och bita i snön och knuffa omkull varandra,. så vi va ute ca 45 minuter. kanon skönt. efter det gick jag ner och eldade och insåg att det va dags att ta in ny ved uteifrån så det roade jag mig med i nästan en timma. det är ganska tungt att hålls med, men skoj samtidigt.
dagen har gått väldigt fort. men det är samtidigt skönt, jag har ju hunnit damsuga och torka golv och fixa lite också.och ringt lite viktiga samtal. så jag får nog känna mig ganska nöjd i alla fall.

ikväll är det dags för friskis igen om det inte blir snöstorm ikväll, jag gillar inte att köra bil när det snöar massor och är mörkt, tycker man blir blind och yr. så jag hoppas att det kan va uppehåll så jag kommer iväg på friskis för det skulle va så skönt ikväll, avreagera sig lite och ta ut all energi på det. ikväll tror jag visserligen att det är anna som r instruktör och hon är ju den lugnaste av dom, men det blir nog skoj i alla fall.

jag har sökt ett ledigt jobb i dag, men sommarvikarie tyvär enbart, men jag tänkte att man kanske får in en fot och kan stanna där. sos alarm va det på. och det skulle jag kunna tänka mig att jobba med.
funderar på att sätta mig och ringa runt lite andra jobb också, eller fundera ut om jag kan hitta på något att starta eget, för det skulle va det absolut roligaste.
ja ja, vi får se hur framtiden ser ut !

kram, jag skriver mer senare !


Inga kommentarer: