torsdag 20 mars 2008

lite till ner i alla fall !

hej !
idag vaknade jag före klockan igen, det har hänt tre gånger sista tiden.ganska skönt. pigg och glad va jag ! tänkte jag skulle äta tidig frukost springa en runda med vovvarn och sen elda och duscha. tänkte vara klockan tio i viken. så jag åt frukost samtidigt som barnen, det brukar jag inte göra. brukar äta när jag lämnat dom. och sen tog jag med vovvarna i bilen när jag åkte med barnen och sen gick vi en runda i skogen. skönt va det helt underbart väder att vandra omkring i. så vi va väl ute ca en halv timma och sen åkte jag hem och elda och duschade och fixade till mig, kristin och jag hade bestämt lite grand att vi kanske skulle ta en fika. men hon är nykär och orkade tyvär inte träffas och fika! jag blev lite ledsen och besviken, men man vänjer sig ju vid det med. skulle varit kul att ses. det får bli en annan dag !

jag ställde mig i alla fall på vågen och det va glädjande, nu har ju kilona kommit igång igen ! så idag vägde jag 91,8 kg, vilket då innebär att jag om 1,9 kilo kan klassas som 80-kilo klassen. sååå himla skoj ! känns så skönt, jag närmar mig mitt mål lite grand dag för dag. ganska sjukt att det har gått så fort som det har gjort. jag är nog i chock fortfarande för jag fattar inte att jag väger så lite som jag gör ! och att jag har mått så fantastiskt bra hela tiden, det är också ganska häftigt !

nu sitter jag här och sammanfattar dagen som har varit ganska händelserik. mycket att göra. jag åkte in till norrköping i stället för att fika med kristin. så på vägen in stannade jag i söderköping och fikade med min mamma och min systers dotter Ronja, det va skönt. sen åkte jag in till stan och hämtade petri och vi åkte och handlade tobak och tankade och käkade en korv. sen åkte vi hem och hämtade barnen i skolan och sen hem och fixa till påsk kärringar på löpande band. felicia och ellen skulle gå ihop med mathilda och eleonor. så jag skjutsade runt på barn fram och tillbaka hit och dit. men det gick bra. dom är ju bara för roliga de små liven. och dom fick ihop en hel del godis och pengar.
nöjda och glada men hungriga som vargar när de väl kom hem. då va de dags för mig att åka till friskis. och det skulle vara en ny instruktör idag och det va det . men hennes pass va tyvär en besvikelse. jag trodde nog att det skulle va skojjigare. ingen bra musik och ingen takt. sist jag tränade va de ju benke och då va vi nästan 150 pers i lokalen, nu va vi ca 60 pers. lite skillnad.
blir och ta nya tag nästa gång ! då är det Anna men det är bättre än det här i alla fall !

nu är jag lite seg, sitter med en kaffe kopp och skriver på min blogg. ska hoppa in i duschen och göra mig skön för kvällen, ta på mig badrock och bara njuta ! hoppas att kilona har rasat lite till tills i morgon !

jag skriver mer då !
puss och natti natti !

Inga kommentarer: