söndag 23 mars 2008

påskhelgen !

visserligen så är ju inte påsken slut än. men skärtorsdaggen är avklarad och påsk kärringar flög omkring både här och där. långfredagen är också avklarad, vet inte om jag tyckte den va längre än andra. påskafton en händelserik dag med god mat.och så kom påskdagen idag, med strålande solsken och ett par minus. så unerbart vackert ute !

igår tränade jag inte, och jag fick bara ihop tre tusen steg på min stegräknare.känns ju inte så bra med tanke på att jag lovat mig själv 10000 steg om dagen, men å andra sidan så ska ju lördagar vara min vilo dag !
nu ska jag aldeles strax lägga barn, dom har en kompis som ska sova över i natt ! de är skoj för dom. dom har varit ute och lekt hela dagen så dom slår nog ihop alla tre! idag har vi klippt träden i trädgården, mamma, jag och Ronny(mammas kompis) ronny klippte och jag eldade och mamma hjälpte till med bägge. det va kallt ute men helt ok så länge man jobbade med träden. precis innan ronny kom så va jag ute på långprommenad. kanon skönt. bara jag och vovvarna. svea började löpa idag så kommande två veckor kommer att va himla jobbiga både för henne och Diesel och oss andra! kan ju inte lämna dom ensamma en sekund, jag vill inte ha valpar. och petri vill inte kastrera en av dom. så det blir att hålla koll.

idag har jag inte heller tränat men som sagt jag har hållt på med trädgården och hittills har jag fått ihop 8300 steg, så jag hoppas att jag kan få ihop ett par till innan det är dags att sova. i morgon ska jag träna. på maskinen. behöver det känner jag ! min vikt står fortfarande lite stilla. känns trist. blir så nervös, har inte minskat alls mycket den sista veckan, men men, det är väl så det kan bli i mellan åt !
på tisdag är det dags för friskis igen, det ska bli skönt ! jag saknar det idag. men eftersom det är röd dag så är det inställt.

jag ska lägga barnen nu , men jag skriver säkert mer i morgon !

natti natti !

Inga kommentarer: