tisdag 25 mars 2008

mycket motion på en dag !

idag har jag i alla fall rört på mig ordentligt ! och visst känns det för nu är jag trött som sjutton ! skulle kunna sova nu, och det ska jag snart göra. är verkligen trött.
dagen började med snöskottning eftersom sopbilen skulle komma så ville jag få fram soptunnan till dom, så jag va ute redan kvart över sju! *hurtig som man är* sen höll det ju i sig, snön föll. jag gick en långis med vovvarna i skogen, super skönt verkligen trots snön. efter det så fixade jag lite här hemma och sen fick jag för mig att jag skulle träna, så jag hoppade upp på crosstrainern och köre 10 minuter först och sen ner på golvet för att göra 20 sit ups och 20 armhävningar, sen upp på maskinen igen och körde fem minuter till, sen ner och samma igen sit ups och armhävningar och denna gången även sido situps. jätte skönt, kände mig helt död i kroppen efter åt , men det va skönt.
sen duschade jag och fixade i ordning mig och åkte till affären, men innan jag kunde åka så fick jag skotta en omgång till. så mycket snö....


sen lagade jag mat och fixade lite och efter maten eldade jag och plockade in ved utifrån. sen efter de hoppade jag i kläder och gick ut med vovvarna 25 min !

så motion är väl vad denna dagen har bestått av förutom snö förståss, vart kommer eländet ifrån kan man undra, eller ja de vet man ju, men varför nu när våren ska va här ?

i morgon hoppas jag att vågen satt igång att röra sig neråt igen, börjar bli så less på den att den står stilla. blir ju deppig av det !

i morgon ska jag lägga ut foton så ni får se hur mycket snö det är i vår lilla by! fy bubblan !

barnen och hundarna gillar de ju i alla fall! och de kan väl få ligga denna vecka ut i alla fall då !

nu ska jag röka och sen hoppa i säng.


men jag skriver nog mer i morgon !

natti natti !
så här mycket snö har vi

1 kommentar:

Malin sa...

Godmorgon så här i ottan!
Det är lungt...jag är INTE arg!!!!
Jag är ju i Ullared idag...men vi kan väl höras innan söndag iaf, då måste jag TRÄNA!!! Jag har lyckats lägga in bilder på viktdropp!!! Gissa om jag är stolt! Måste åka nu, Ha en bra dag! Kram Malin