måndag 24 mars 2008

tänkte!!! glömde!!! kom ihåg!!!

hej allihopa !
nu kom jag ihåg att jag lovat att skriva ut hur jag äter . så jag tar mig själv i kragen nu och skriver tre olika dagar så ni ser hur det kan se ut. här kommer det !

frukost 10:15
1 knäcke light med keso och paprika
1 dl youghurt
kaffe med mjölk.

mellis12:30
1 clementin

lunch 15:30
wokgrönsaker med en vårrulle och kryddor och chilisås. ca 2 dl

mellis 18:00
1 dl youghurt med 1 skivad banan

middag kl 20:15
1 dl gyros kött med sallad. totalt ca 2,5 dl

kvällis
kl 00:00
1 knäcke light med keso och sallads krydda.

här kommer ett exempel till

frukost 7:20
1 grov macka med keso och sallds krydda
kaffe med mjölk

mellis 11:00
musli med 1/2 banan och mjölk

lunch 13:00
wokgrönsaker med jordnötter och 1 vårrulle

mellis 15:45
1/2 banan

middag 16:30
kycklingfilé ,bulgur, minimajs , majs och soya, totalt 2 dl .

kvällis 21:40
1 banan.

ett sista exempel

frukost 8:00
kaffe med mjölk och 1 grov macka med ost .

mellis 10:00
1 banan med kaffe och mjölk

lunch 12:00
1/2 ost och skinkpaj färdigköpt.

mellis 14:00
1 knäcke med ost , kaffe med mjölk

middag 16:30
kyckling klubba med ris och brunsås majs, totalt 2,5 dl.

kvällis 21:45
1 grov macka med ost och salt , kaffe med mjölk .

så där brukar det se ut, tre olika dagar tre ganska så lika sätt att äta. äter ca 2-2,5 dl middag och lunch. ca 1-1,5 dl till mellis.
sen är det ju utöver detta att man ska dricka minst en liter vatten per dag och motionera. men det är ju så för vem som helst även om du inte är opererad.

nu ska jag hoppa ut i snön och skotta och gå med vovvarna. det är ca 2 dm snö ute. jag skriver med senare !

hej svejs !



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej bra att du skrev. Fasen vad duktig du är som kan hålla dig till att äta det det låter både sunt o bra. Jag ska försöka göra likadant. Tycker du är helt asa duktig. Alltid lika kul att läsa.
Kram från Hanna.