söndag 16 mars 2008

en helg ! en fest ! ett pass !

hallå på er !
jag har visst inte skrivit sen i torsdags, så jag får väl sammanfatta helgen nu då !
i fredags va petri och jag på stan och shoppade för mina presentkort, så jag hittade inga kläder direkt som jag ville ha så jag köpte smink på hm och trosor på lindex. blev nöjd för de också. kul att ha lite roligt smink.
sen på kvällen mysade vi bara i soffan. de va skönt de med, såg lite film och bara slappa.
lördagen blev det kalas, syrran 30 år! jag garnerade tårtorna innan festen och sen klockan tre började folket rulla in ! blev ett bra och trevligt kalas.
efter det skulle vi gå ut men det fanns inte så mycket att göra så jag åkte hem, skit trött och somnade i soffan.
söndagen vaknade jag klockan halv tio och började städa köket.damma hyllorna och diska alla mina prydnads kossor. sen eldade jag och petri och jag tog en prommenad ut i skogen i solskenet med vovvarna. det va jätte skönt ! sen va de dags att åka till friskis, det va benke idag, tyvär så har jag hft migrän hela eftermiddagen så jag njöt inte särskilt mycket av passet, men det gick bra. kom hem för ca 20 minuter sen och nu är alla barnen hemma, det är skönt att hela familjen är hemma. snart dags att lägga barnen, jag tog precis nyss en migrän tablett och hoppas att det ger sig. det suger att ha migrän, bara skönt att det blivit bättre efter operationen.

så har min helg varit. så nu är helgen över och i morgon är allt tillbaka till sina vanliga rutiner. skönt på sett och vis. i morgon ska jag ringa lite viktiga samtal och sen ska jag fortsätta städa huset. det är ju påsk nu snart också.

skönt att det snart är läggdags !

fick frågan av hanna om jag kunde lägga ut hur jag äter varje dag här på bloggen, så det ska jag göra. men det fixar jag under morgon dagen !

skriver mer då !

puss och kram och på återseende !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
De ringde från buggen igår så jag gav din adress så de skulle skicka hem pappren till er, hoppas det var ok. Det ska börja i april på söndagarna i Mixdala.
Vi hörs av, kanske en promenad på onsdag? om du kan. Kram Malin