fredag 27 juni 2008

fasansfull migrän !

fy f** vilken dag det va i går. när jag hade bloggat klart på morgonen så kom flimmer framför mina ögon och mina händer domnade totalt, så hemskt ! jag hatar min skalle....
så då va det bara att ta huvudverkstabletter och kall handduk och tigerbalsam på nacken och hoppas att det skulle gå över snarast! men icke, det pågick hela förbannade dagen. låg bara i soffan och halvsov och försökte komma på någon lösning, petri jobbade ju så jag va ändå tvungen att ta hand om mina barn. det är bara tur att dom är så himla duktiga själva också.
dom lekte och höll sams, spelade data spel och lekte ute på tomten. jag fixade lunch och sånt till både dom och mig, för jag måste ju ändå äta regelbundet även att mitt huvud exploderade så fort jag gjorde en lägesändring! fy fabian!!!

men dagen gick i alla fall, trots att jag vid flera tillfällen funderade på att ta till yxan och hugga av eländet ! fniss!
petri kom hem halv fem och då hade jag maten klar ! så då började migränen lätta lite ! men icke mycket. blev en vilopaus efter maten också !

efter den lilla vilo pausen åkte vi i väg och rastade våra tålmodiga hundar som inte heller fått vad dom behövde under hela dagen, bara små kortisar på tomten. och mat och dryck förståss. men ingen motion...
extremt duktiga, det är som om både barn och djur förstår att när man mår dligt så gäller det att man får vila... och det fick jag faktiskt ! så snälla alla fyra !

men även att jag hade sovit typ hela dagen så gick jag upp och kröp ner i sängen redan vid halv tio. skönt, sov som en bebis hela natten... och vaknade med mindre skallebang! nu är den i princip helt borta !

idag har jag klippt gräset ute. det blev så fint ! och så har jag vattnat alla blommor och duschat mina vovvar. och damsgit och eldat och fixat fint i köket. jag har hunnit en hel del faktiskt, tvättat två maskiner tvätt och bakat bröd...
effektiv som tusan. men det e klart jag har väl sovit ut ordentligt nu !

nu ska jag sätta fart med att göra lasagne så blir petri glad när han kommer hem. i morgon kommer michelle hem från sin mamma och kommer då va hemma sex dagar för att sen åka igen. då åker allihopa och kommer att vara borta i två veckor. snyft, hur ska man överleva.... ?
jo det gör man eftersom man inser snabbt att man har en vedhög att ta hand om ! blä!!!!

ja ja, nu ska jag inte skriva mer för det känns som dett ainlägg blivit extremt långt !

men jag skriver säkert i morgon igen !

puss och kram !

Inga kommentarer: