tisdag 21 oktober 2008

fika på stan !

så idag har vi fart omkring lite på stan...
det har varit en bra dag.
men jag är nog inte van vid att vara ute på stan längre
för jag blir jätte trött..det är inte enkelt att vara gravid
och orka med allt man i norma
la fall orkar !
först gjorde vi några ärenden ut till byggmax och bauhaus för petri skulle ha lite grejjor därifrån.
sen åkte vi till tandläkaren med ellen, det gick någorlunda bra denna gången. så nästa gången blir det förmodligen att söva ner henne och fixa i ordning de tänder som behövs fixas, eftersom att hon är så rädd som hon är. felicia v
a med henne in i salen som stöd. och petri också. michelle och jag satt och vänta i väntrummet och läste.
efter det så åkte vi för att träffa Pekka och Riitta, petris föräldrar. så vi träffades vid spiralen grillen och sen gick vi till kupolen och tog en fika. felicia och ellen klarade av att sitta stilla en kvart sen fick dom springa o
ch kolla i affärer i stället. för dom klarade inte av mer stillasittande.
det va jätte kul att träffa dom. vi vi
sade vagnen för dom och dom tyckte den va jätte fin. på bilden. och så pratade vi lite om bebisen och om att vi ska försöka komma till finland nästa sommar. och det är klart att vi vill. allihopa. kim vill ju också följa med. det va jätte synd att hon inte kunde följa med och fika idag. men hon jobbade... riitta sa att hon tror det blir en pojke. så nu tror nästan alla att det blir pojke. och frågan är om det är för att vi har tre tjejer eller om det känns som en pojke? jag vet inte, jag gissar ju än så länge på flicka och petri tror inget säger han. vi blir ju lika glada oavsett vilket det blir... jag vill bara ha en frisk och glad bebis! gör absolut inget om den blir lika lugn som felicia har varit hela sitt liv....

i morgon är det marknad i viken. så då blir det att åka dit och gå en sväng. och i morgon kör petri igån
g sitt natt pass igen. så nu blir det ett par dagars dålig sömn igen. vet inte varför det blir så. men jag sover mycket sämre när han jobbar. delvis på grund av att diesel går och travar på nätterna. men jag tror också att det beror på att jag är mer lättväckt. syrran undrade om jag ville gå med henne och hanna. så det lutar väl i mot att jag gör det på förmiddagen och sen barnen på eftermiddagen. om det inte regnar för då vill jag inte gå där och frysa.

idag började jag på min penecellin kur
för urinvägsinfektionen.
måste tydligen äta penecellin trots allt. inget skoj ! är så rädd för sånt. idag har jag haft en hel del sammandragningar. och det är ju lite ruskigt. bebisen ska ju ligga ett bra tag till !
i morgon ska jag beställa vagnen. och
jag är så otroligt glad och tacksam att jag fick den jag ville ha. och petri tyckte ju också om den. den är så fin !

jag har även hittat ett skötbord som jag vill ha. begagnat. för 700 kronor, inte billigaste men det är ett sånt man har användning av även efter sen. man kan göra om det till byrå med hylla står det i beskrivningen. och det är ju behändigt.nej nu mina vänner är jag trött. ska prata lite med min sambo innan jag ska sova. sen är det dags att sova.... behöver det känner jag !
det har varit en lång dag...

så jag skriver säkert mer i morgon !

puss och kram !


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej. Va roligt att ni får den vagn ni vill ha. Den är jätte fin!! Va marknaden nå o ha?? Eller har den börjat försvinna helt?? Du kan väl ringa mig när du känner frö de o har tid. Kram kram