måndag 20 oktober 2008

läkarbesöket gick bra...

jo men visst gick det bra hos doktorn.mina värden va bra, det va bara mitt blodvärde som va lite lågt så jag ska fortsätta ta två järntabletter om dagen under resten av graviditeten.
men det är ju helt ok så länge det bara är det...
i övrigt så mådde jag bra. och som doktorn sa så va dom så stolta över mig.
det känns ju skönt att höra!
doktorn sa även att han tror att jag kommer att gå ner ganska snabbt efter graviditeten
och det känns bra. för jag vill ju verkligen ner de här sista kilona.
och jag ska ju på två års kontroll senare så då får ju doktorn se om jag klarat det eller ej !
dietisten tyckte att jag borde höra av mig när bebisen kommit ut och berätta hur allt gått, och om jag ville ha besök på bb så fick jag gärna höra av mig. det är kul att dom bryr sig tycker jag !
så mitt läkarbesök gick bra idag, kändes helt ok.

efter läkarbesöket så gick mamma och jag i lite affärer. men jag va för snål för att köpa något, så det blev bara att handla hem lite matvaror. i övrigt så lät jag bli. känns ju inte så skoj. men jag vet ju att det är marknad i viken på onsdag och det kan ju vara lite skoj att kunna köpa något där. plus att jag har lovat barnen varsin hundring i lön eftersom att de hjälpte mig med veden härom dagen. och förmodligen kommer att hjälpa mig fler gånger.

jag kom hem ganska exakt halv fem och då va de dags att hämta barnen från kvarngården. och efter det ville dom ha mat. så det blev full fart.
efter maten va de hundarnas tur och sen va de dags för barnen att sova. och nu sover dom. och jag sitter här och skriver om min dag. petri kom precis upp ur källaren och vovvarna susar gott i hallen. så allt är frid och fröjd. jag ska lägga mig tidigt ikväll. det har varit en lång dag. men rolig. och skönt att veta att man mår bra. då mår förmodligen bebisen bra också.
barnmorskan ringde nu på kvällen och avslöjjade att jag måste äta penecellin mot urinvägsinfektion trots allt. så det ska jag hämta ut i morgon så att jag blir av med det här. bara synd att jag inte fick det att gå över med tranbär och citron.

i morgon ska vi till tandläkaren med ellen, hon ska förmodligen dra ut en tand. aj aj. men förhoppningsvis går det bra, dessutom är felicia med och stöttar och då brukar det ju gå bra.
dom är så himla goa med varandra de där två. petri ska också följa med.
i morgon ska vi även ta med michelle eftersom att vi ska träffa pekka och riitta i stan. så det blir roligt. det är ju hur länge sen som helst vi träffade dom, i alla fall jag och barnen. petri va ju där rätt så nyligen. men det blir för sällan. trist. får försöka ändra på det !

just nu sitter jag och njuter av att känna små bebis sparkar på insidan. det är så skönt. då vet man att den lilla lever och mår bra.
jag är ju av den oroliga sorten jag ! och ju mer jag håller igång desto mer sover den lilla rackaren.
och nu mera känns sparkarna annorlunda. troligen på grund av att den ligger annorlunda och mer stilla nu ! snart ska vi på tillväxtultra det ska bli så skoj. och petri ska med. helt underbart !!!


nej. nu ska jag sova.... men jag skriver mer i morgon och berättar om den dagen !

sov gott och vakna som en solstråle i morgon !

puss och kram !

Inga kommentarer: