torsdag 23 oktober 2008

skötbord och barnvagn !

ja!idag har jag varit och köpt skötbord... känns jätte härligt, det blev detta
jag ringde ju på det i morse, men de va ingen som svarade då. men så ringde han upp sen när petri och jag va i stan, så då åkte vi till vilbergen och köpte det. visst är det fint. ett litet märke uppepå. men absolut inget som syns. den övre delen fälls fram så att det blir ett skötbord, och sen när man inte byter blöjjor längre så kan man ha det som byrå med hylla, eller bara byrå... smidigt.
700 kr begagnat, men det är det ju värt. så just nu står det i tv rummet och jag la i de kläder jag hade på nedervåningen i lådorna. denna månad ska jag försöka inhandla det sista, blöjjor till nyfödd, salvor, olja, bröstpump, ja jag minns inte allt. men jag ska göra en nota, och så ska jag faktiskt packa bb väskan snart också. det kan ju va bra ifall bebbeli väljer att komma ut tidigare, man vet ju aldrig !

dagen idag har varit ganska bra. jag beställde vagnen så den kommer förmodligen runt den 20 november. 3695 kronor gick det på. så himla fin är den... ser fram i mot att få hem den.
nu börjar ju det mesta vara inköpt. jag va och hämtade lite kläder idag också. två mössor extremt små sådana, hur liten kan en bebis vara ! hi hi! och en dress bestående av byxa och jacka och tre pyjamasar alltihopa för 60 kr. och så fick jag ju kläder av riitta också när dom va i sverige nu. jätte fina, så jag behöver nog inte handla mer kläder nu, ett tag.

i morgon är det storsjung på skolan så jag ska upp och titta på barnen när dom uppträder, mamma skulle följa med. kul för barnen. hasse är på begravningen för örjan, och petri sover för han har jobbat natt, så det är bara mamma och jag som kan.
jag ska ta lite kort så ni också kan se. alltid skoj att ha foton.

idag kom min brors sambo och lämnade kläder som kim haft, super fina kläder, jackor och grejjer som mina barn fick ärva. kanon bra. så barnen blev jätte glada när dom kom hem och såg varsin stor hög med kläder. och började med modevisning direkt. så dom ska vara fin klädda i morgon när dom uppträder sa dom ! måste vara helt underbart för dom att få kläder så där.... massor på en gång, jag har ju aldrig råd att stor shoppa.

nej, nu mina vänner ska jag nog börja tänka på att hoppa i säng.
är ganska trött och i morgon ska jag upp tidigt igen och så ska jag skjutsa barnen i morgon !
petri jobbar ju i morgon också fast bara till två på natten. ska bli skönt att få lite gjort i helgen förhoppnings vis!

sov gott allihopa. jag skriver i morgon igen !

kram !

Inga kommentarer: