måndag 22 december 2008

dags för lite uppdatering här kanske !

ja!
det va ju ett par dagar sen jag skrev sist tydlige
n. och det beror på att petri och jag har utnyttjad vår barnlediga helg till att inhandla alla julklappar.... och eftersom vi knappt hade börjat med några så va de ju en hel del att handla och gå runt i butiker och leta.
men nu är det så gott som klart. vi har julmaten kvar
och så har vi kvar att låta Felicia och Ellen handla till några stycken. så det blir vad våran dag kommer innehålla delvis idag.
vi ska åka till söderköping, jag ska ändå till barnmorskan och kolla läget.
då ska vi även passa på att handla julmaten på willys och barnen får gå och titta i lite butiker.
jag tänkte kolla om jag kunde komplitera lite med någr
a saker.det är väl så här i sista stund man kan hitta fina saker.

barnen kommer nog bli glada över s
ina julklappar.
men dom kommer ju inte vara hemma på julafton, vilket dom själva inte heller är glada över.
men dom kommer hem juldagen klockan tio så st
artar vi vårt julfirande då!
granen ska vi pynta i lugn och ro nu idag. det gillar vi allihopa. då åker julskivan på och så pyntar vi allihopa för glatta livet! massa sake
r ska det vara i granen.

i torsdags bakade vi pepparka
kshus med barnen.
petri är första pepparkakshuslimmaren. han kan det där.
jag skulle antingen förstöra husen eller bränna ihjäl mig
på det varma sockret. så det är hans uppgift varje jul. medans jag gjorde lasyren och fixade fram godisar som skulle pynta husen.
barnen satt snällt och väntade som tre tända ljus.
konsentration på hög nivå för alla barnen. och slutresultaten blev kanon bra.
så nu har dom varsitt hus pyntat i sina rum. och det luktar pepparkaka så det står härliga till.
man får riktiga julkänslor när man går
in till deras rum ! *ler*
som sagt va ikväll blir det att pynta granen och eventuellt börja lite med julmaten.
kanske om jag orkar så får det bli knäck också.
barnen måste ju få en riktig jul. det får dom ju tyvär inte på julafton i år eftersom dom är hos lena och hasse och lena pyntar inte och hasse firar ju alltid med oss.
det blir en konstig jul i år och michelle och jag pratade om det i går och hon ville va hemma. inte i stan. och det känns ju inte kul att skicka iväg dom då !
men va ska man göra? ibland finns
det ju inget alterntiv.

det blir nog bra i slutändan i alla fall. vårat julfria
nde ska i alla fall va mysigt och härligt och bra ! som alltid.... med tomtar och gran och julmat och massa paket...
lilla magen i torsdags, alltså vecka 36+6.
kameran stod på bordet och jag satt bredvid...
va bara tvungen att trycka av en bild mitt under pepparkakshusbaket
bebisen va ju också med i husbaket !

helgen har som sagt varit präglad av julklappsinköp.
det har gått bra, men som höggravid så tar det lite längre tid allt man ska göra. men jag har en fantastisk sambo som tar det lugnt och stöttar och håller om och tar det lugnt och ser till att man orkar med. skulle nog inte klarat detta års julshopping utan honom!
vi har nog gått i alla butiker som finns i hela norrköping.
och jag har haft sammandragningar både nu och då. och man har varit trött och hungrig och allt på samma gång. men det har gått bra.
vi leatde efter julkläder till tjejerna och julklappar.
och vi hittade det vi letade efter till slut.

det blev bra klappar alltihop.
det enda jag kan säga är väl att jag slarvat med maten, har nog inte ätit så "mycket" som jag ska.heller inte så regelbundet som jag ska.
men vi har haft med oss klementiner och banan som tilltugg så näring har det ju i alla fall blivit lite. men jag måste skärpa till mig nu ett tag.står i alla fall ganska stilla i vikt just nu.
har gått upp 4 hg sen två veckor tillbaka.

idag ska jag som sagt till barnmorskan. hoppas att allt ser bra ut och att hon säger att tecknena finns för en tidigare förlossning. *ler* för nu börjar det kännas som om jag vill gå ner i vikt och bli smidig igen. även om jag vet att jag kommer att sakna magen och sparkar och allt. men vi gör en till senare! *ler*
jag vill krama min bebis och titta på h*n nu och bara snöfsa på den!
helt underbart ! längtar massor nu ! och det gör vi nog alla.
min mamma längtar en hel del efter att bli mormor igen märker jag... det är kul att det finns så många personer i denna lilla bebbes liv redan...
mormor och moster och morbröder
och farmor och farfar och fastrar och farbröder.
även om det är en bit ifrån oss. och alla kusiner på både petris och min sida. blir en hel drös när man börjar räkna dom!
stor släkt får denna lilla bebis!

nej. nu är det dags att sätta fart. om man ska hina något innan det är dags att åka till söderköping.

men jag skriver mer senare !

puss och kram och ha en underbar dag !




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Vi har oxå handlat klart det mesta kanske nån kompletering till julmaten. Vi har oxå gjort pepparkakshus, men bara ett som står i köket, bild finns i bloggen om du vill se. Era barns hus är ju superfina kan du hälsa. Hoppas ni får en riktigt god jul vi höres.
Kram på er alla