fredag 26 december 2008

nu är julen över!!!så här hade vi de!!!

ja, nu har man firat julen 2008. barnen va inte hemma på julaftonen den 24.och petri och jag valde att inte fira då heller utan förberedde allt inför vårt julfirande den 25. och det gick ju bra.
efter middagen den 23 åt vi allihopa grötmiddag här
och mysade... pyntade granen och så.
petri sätter ljus i granen!
gröt och skink kok!
barnen pyntar granen

så den 24 fixade petri till spelet som barnen skulle få nämligen en WII konsoll och lite spel.
vi slog in de sista klapparna och la under granen och lagade all mat.
de va mysigt att hjälpas åt med allt de !
vi saknade barnen men man får tänka på de bra sakerna i stället för de dåliga...
så kom de ju snö på julaftonskvällen också. inte mycket, men det blev vitt på marken och det kändes ändå lite mysigt !
den 25 skulle vi vakna klockan åtta på morgonen för att hinna klart med hundprommenader och eldning och allt innan alla barnen skulle komma hem vid ca halv elva. men trötta som vi va så Znooza vi till halv tio. då blev det brottom.
petri sprang ner och elda och jag fixade kaffe och frukost. så in i duschen och så sminkade jag mig, så när barnen kom hem hade jag bara håret kvar att fixa. brottom!!! fniss!
kim och tommy skulle dyka upp mellan tolv och ett så jag visste att jag hade en stund på mig att förbereda allt. och det gick bra. hann precis lagom... så när dom kom så höll jag på och duka.
då hade vi sett på kalle ankas julafton inspelad sen många år tillbaka och mysat alla barnen och vi i soffan... skönt.
efter maten blev det julklappsutdelning i lugn och ro... mycket trevligt...
barnen fick lite små grejjer och så WII spelet och kim och tommy fick bedset och ljus och ett glas till deras nya lägenhet.
jag fick julklappar jag med. och jag tycker det är mysigt att öppna julklappar faktiskt! fortfarande. jag blir nog aldrig vuxen ! fniss!
av kim och tommy fick jag vanilj parfym.
av felicia fick jag en ljushållare
och av michelle en ljuslykta också den lila av felicia och den svarta av michelle.
av ellen fick jag en vasoch av petri fick jag en klocka

och så fick jag lite saker av min mamma och mina syskon också som jag inte hunnit fota än eftersom mamma kom med dom idag.
det va handukar och badlakan av mamma och ett underlakan till sängen. perfekt efter som vi har ont om såna saker.
och av jim va de ett present kort och en tomte.
av sofia va de en skylt till bilen och två fönster lampor...
och av joachim va de kaffe och te och lyxchoklad och en termos mugg till mig och ett snygg kniv till petri. väldigt fina grejjer. och så fick jag vantar av mamma också... jätte bra paket. jag blir så glad... tack allihopa !
det har varit en bra jul trots att det blev lite fel på dagar och allt. men barnen är super nöjda och vovvarna också.. dom fick ju också en hel del klappar och jag är nöjd och petri med... vi är så nöjda av att se barnen glada och nöjda. man blir lycklig då !

kram !


Inga kommentarer: