lördag 27 december 2008

vanlig dag !

japp, idag är den första vanliga dagen efter jul.
men det är lördag så alla är ju lediga oavsett.
det är skönt. vaknade vid nio idag och bara låg och mös en stund.
alltid mysigt att titta på magen och bara drömma lite innan man hoppar upp.
barnen vaknade vid typ samma tid och ville spela wii.
petri håller på att vakna till liv nu. ska gå och säga till honom om kaffe snart igen.

som tur är har det gått en dag till framåt och bebisen har inte tittat ut än. kanske kan vi lyckas få en 09 bebis. hade värkar i går kväll också. men efter lite vila i sängen så gick dom över och idag är det lugnt än så länge. får väl se till att inte anstränga mig i överdrift idag.
det är spännande att vara beräknad i nyårsskiftet. hi hi. man vet aldrig när bebis vill titta ut !

idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.
syrran pratade om eventuellt att dom skulle komma ner och fika.
men vi bestämde inget så vi får se.
petri pratade om ifall vi skulle ta och plocka in lite ved så att vi får ha de varmt och skönt i huset.
och då vill han ha lite hjälp med den av barnen.
jag vill också hjälpa till. men det kan ju vara dumt att anstränga sig så nu när det är så nära.

det är 12 dagar kvar till bf datumet som ultraljudet satte och det är 5 dagar kvar till nyår som är det första bf datumet som man räknade ut.
och enligt något astrologi test så ska jag få bebis den 31/12 och det ska bli en flicka.
så vem vet.... hi hi ! enligt omröstningen här på bloggen så tror de flesta av er att det blir en pojke. själv känner jag inget. vissa dagar lutar det mer åt flicka och vissa åt pojke.
men eftersom magen är så liten jämnfört med när jag väntade felicia så kanske det är en pojke denna gången !

nu ska jag gå och kicka upp min sambo så vi får någe gjort även denna dagen !

men jag skriver säkert mer senare !

kram !

Inga kommentarer: